Szerző szerinti böngészés "Demeter, Zsuzsa"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A jövő gyógypedagógus társadalmának hajlandósága a mesterséges intelligencia (MI) használatáraDemeter, Zsuzsa; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarHáttér, célkitűzés: a dolgozat a jövő gyógypedagógus társadalmának mesterséges intelligenciához (MI) való hozzáállását elemzi, abból a megfontolásból kiindulva, hogy kevés olyan elemzés létezik (Aknai, 2020, Mező és Szabóné, 2021), amely e témát boncolja. Módszer: saját összeállítású online kérdőív alkalmazására került sor. Minta: A mintát 17-35+ éves, jelenleg bármely magyarországi egyetemen nappali vagy levelező tagozatos gyógypedagógia szakos hallgatók adták (n=157). Hipotézisek: i) A megkérdezett gyógypedagógia szakos hallgatók legalább 50%-a találkozott a mesterséges intelligencia eszközeivel korábbi tanulmányai során. ii) A válaszadók legalább 70%-a tanórai tevékenységben képzeli el inkább az MI eszközök alkalmazását, mint tanórán kívüli tevékenységben. iii) A 24 év alatti kitöltők szerint szükség van a mesterséges intelligenciára a gyógypedagógiában, míg a 24 év felettiek inkább elzárkóznak ettől a gondolattól. Eredmények: a kutatás feltérképezi azt, hogy a gyógypedagógia szakos hallgatók mennyire érdekeltek a mesterséges intelligencia témájában, illetve, hogy milyen hajlandóságot mutatnak a mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazására a pedagógiai munkájuk során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Fényhozam Kft. stratégiai terveDemeter, Zsuzsa; Gabnai, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájául a Fényhozam Közvilágítás Üzemeltető és Karbantartó Kft. stratégiai tervének elkészítését választottam. Elsőként ismertettem a témához szorosan kapcsolódó szakirodalmat, bemutattam a vállalkozás tevékenységét, megfogalmaztam vízióját, misszióját. Elvégeztem a vállalkozás külső és belső elemzését, valamint a versenytárs elemzést. Meghatároztam a lehetséges stratégiai irányokat és megfogalmazásra kerültek a vállalkozás célkitűzései. Végül kiválasztásra kerültek azok a stratégiai irányok, amelyek a legmegfelelőbbnek bizonyultak a vállalkozás számára.Tétel Szabadon hozzáférhető MESTERSÉGES INTELLIGENCIA PEDAGÓGIAI HASZNÁLATÁRA VONATKOZÓ HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA GYÓGYPEDAGÓGUS HALLGATÓK KÖRÉBEN(2023-06-30) Demeter, Zsuzsa; Mező, KatalinGoal: Artificial intelligence-based systems, tools, and services have penetrated all areas of life, including education. The aim of this study is to find out the views of future special education teachers on the use of artificial intelligence (AI) in education. Method: In research, we surveyed n= 157 students in special education teachers with a questionnaire survey. The results were evaluated by mathematical statistical analysis using SPSS software. Within the software, cross-tabulation analysis, χ 2 test, and frequency analysis were used. Results: only a very small percentage (18.5%) of the prospective special education teachers had encountered tools based on AI and applications during their previous studies. They will prefer to use AI tools outside classroom activities. There is no significant difference in the willingness to use AI in relation to age, 59.7% of those under 24 years and 65% of those over 24 years consider AI tools necessary in special needs education. However their knowledge about AI applications, tools, and possibilities is very uncertain and limited, and therefore there is a need for a wide dissemination of AI education.Tétel Szabadon hozzáférhető Mesterséges intelligencia pedagógiai használatára vonatkozó hajlandóság vizsgálata gyógypedagógus hallgatók körében(2023) Demeter, Zsuzsa; Mező, KatalinTétel Szabadon hozzáférhető Tanító szakos hallgatók és a mesterséges intelligencia(2023) Demeter, Zsuzsa; Mező, Katalin