Szerző szerinti böngészés "Egyed, Emese Kitti"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A sportsérülések összefüggései a stressz, szorongás, megküzdés és szubjektív jóllét tekintetébenEgyed, Emese Kitti; Csukonyi, Csilla; DE--Bölcsészettudományi KarDiplomamunkám célja, hogy feltárjam az összefüggést a szorongás, stressz, stresszel való megküzdés, szubjektív jóllét és a sportsérülések között. A szorongás és stressz szintjét a Sport Szorongás Kérdőívvel (Smith, Smoll és Schutz, 1990), a stresszel való megküzdést a Sportolói Megküzdés Kérdőívvel (Smith, Schultz, Smoll, Ptacek, 1995), a szubjektív jóllétet a Grob-féle Szubjektív Jóllét Kérdőívvel (Brob,1995) végül pedig Cassidy (2006) által megalkotott Sportsérülési Értékelési Skálát alkalmazom a sérülések vizsgálatára. Ezentúl fontosnak tartom, hogy a sérüléseket más aspektusokból is megvizsgálhassam, ezért a kérdőív elején saját kérdéseket teszek fel a sportolók sérüléseivel és rehabilitációjával kapcsolatban. Továbbá szeretném elkülöníteni a sportolói szinteket (amatőr- vagy versenysportoló), aktív és visszavonult sportolókat. A vizsgálatom alapjául Williams és Andersen (1998) stressz-sérülés, valamint Rogers és Landers (2005) stressz-megküzdés modellje szolgált. Ezek mellett pedig a szakirodalomban említésre került kutatási eredményeket is vizsgáltam a saját mintámon.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Arany János Tehetséggondozó Programban résztvevő diákok vizsgálata az iskolai kötődés, tanulmányi teljesítmény és a tanórák alatt átélt érzelmek tekintetébenEgyed, Emese Kitti; Fodor, Szilvia; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásomban az Arany János Tehetséggondozó Program diákjait vizsgálom. Felmérem, hogy milyenek a nemi különbségek a tanulmányi teljesítmény, az iskolai kötődés és a tanórák alatt átélt érzelmek tekintetében. Ezeket az évfolyamoknál is tanulmányozom. Végül azt is elemzem, hogy van-e kimutatható kapcsolat az iskolai kötődés és a tanórákhoz kötődő érzelmek között.