Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Farkas, Rita"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Petasites hybridus farmakognóziája
    Farkas, Rita; Gonda, Sándor; DE--Gyógyszerésztudományi Kar
    Diplomamunkámban a Petasites hybridus (magyar nevén vörös acsalapu) farmakognóziáját dolgoztam fel. Felhasználásának története régre nyúlik vissza. Dioszkuridész a finomra porított leveleket külsőleges célra, a bőr sérüléseinek kezelésére használta. Diuretikus és izzasztó tulajdonsága miatt pestis esetében is használták. Innen ered egyik elnevezése a Pestwurz; pestist gyógyító növény. A növény a gyógyászatilag értékes szeszkviterpének (petasin, isopetasin, S-petasin) mellett hepatotoxikus tulajdonságú pirrolizidin alkaloidokat is tartalmaz. Utóbbi vegyületek koncentrációjának csökkentésére több analitikai eljárást alkalmaznak, úgy,mint ioncserét, szub- és szuperkritikus folyadék extrakciót szén-dioxid felhasználásával. A jelenleg elérhető étrendkiegészítő terméket – Petadolex©- az Amerika Egyesült Államokban migrén profilaxis indikációjában forgalmazzák. Klinikai vizsgálatokat migrén,asztma és allergiás rhinitis kezelésében végeztek döntően.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A zárótanítási óravázlat részletes elemzése
    (2013-01-07T13:04:37Z) Nagy, Veronika; Farkas, Rita; DE--TEK--Bölcsészettudományi Kar
    Szakdolgozatom a kéthetes intenzív angol tanítási gyakorlatom zárótanítási óravázlatának részletes elemzése pedagógiai, didaktikai és szakmódszertani szemszögből. Elemzem benne a feladatok és az adott tanári szerepköreim kiválasztásának okait, a kiválasztott gyakorlatok pedagógiai szerepét, az értékelési, visszajelzési és javítási módszereket a kitűzött célok és az elért eredmények tükrében. Továbbá kitérek benne arra is, hogy az egyetemen megszerzett elméleti alapokat hogyan tudtam a gyakorlati munka során a tanteremben alkalmazni. A tanóravázlat elemzésében még kitérek a saját erősségeimre, a gyenge pontjaimra, illetve a tanítási gyakorlat kezdetétől végbement fejlődésemre is.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó