Szerző szerinti böngészés "Farkas, Marianna"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Mentálhigiénés programterv a Hajdúsámsoni Eszterlánc Óvoda pedagógusai számáraFarkas, Marianna; Szemán-Nagy, Anita; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban a helyi sajátosságok és körülmények figyelembe vétele mellett kívántam megoldást és segítséget találni az intézmény óvodapedagógusait érintő problémákra. Kiemelten foglalkozom a Burnout-szindrómával és a pályaelhagyással. Tervezett mentálhigiénés foglalkozásaim során szeretnék feldolgozni minden lényeges, minket érintő problémát, valamint kíváncsi vagyok kollégáim visszajelzéseire is. A 10 tervezett foglalkozás témái a következőek: 1: " Időhiány, határidő"; 2: " Túlterheltség, munkamegosztás"; 3:" A stressztolerancia"; 4: "Próbálj meg lazítani"- lazító tornagyakorlatok; 5: " Testi egészségünk"; 6: " Önismeret és önértékelés"; 7: "Önbizalom, önbecsülés és önkárosítás"; 8: " Hit és elégedettség"; 9: "Csapatépítő játékok"; 10: "Összegzés, az év tapasztalatainak megbeszélése"Tétel Korlátozottan hozzáférhető Óvodaválasztástól az elköteleződésigFarkas, Marianna; Bonné Posztós, Réka; DE--Bölcsészettudományi KarABSZTRAKT Szakdolgozatomban azokra a kérdésekre igyekeztem választ keresni, hogy egy óvoda esetében mely jellemzők befolyásolják leginkább a szülők elégedettségét, és a saját intézményemnél ez együtt jár-e az óvodával szembeni elköteleződéssel. Mivel óvodánk mindössze másfél éve alakult, de több mint 50 éves múltra tekint vissza, így fontos számomra, hogy a múlt eredményeit a jelenben felhasználva optimistán tekinthessünk a jövőbe. Ehhez szükséges az, hogy komoly szakmai munkával, pozitív hozzáállással, gyermekszeretettel ne csak a gyermekek, hanem a szülők elégedettségét is magunkénak tudhassuk. Szakdolgozatom első részben az óvodák törvényes működésének jogszabályi hátterét, valamint a szülői elégedettséget befolyásoló és kutató szakirodalmak áttekintését kívánom megtenni. Külön hangsúlyt fektetek az óvodaválasztás szülők által lényegesnek tartott szempontjainak áttekintésére, valamint arra, hogy az óvodai nevelés részterületei összhangban vannak-e a szülői elvárásokkal. A következőkben ismertetem vizsgálatomat, melyet a Hajdúsámsoni Önkormányzati Óvodába járó gyermekek szüleinek segítségével, két mérés kiértékelése nyomán végeztem el. Az online megosztott kérdőívekre beérkező 80 választ matematikai statisztikai program segítségével és adatfeldolgozási módszerével elemeztem, majd ezek eredményeit összevetettem a szakirodalomban található korábbi kutatások és felmérések eredményeivel. Véleményem szerint kutatásom eredményei nem helyspecifikusak, így nem csak a mi intézményünkre jellemzőek az eredmények, ezáltal következtetéseimet más óvodák is eredményesen használhatják majd szakmai munkájuk fejlesztéséhez. Kulcsszavak: szülői elégedettség, óvodai nevelés, szakmai munka