Szerző szerinti böngészés "Foltin, Vilmos"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Schaeffler Debrecen Kft. számviteli és pénzügyi elemzése 2018 és 2022 közöttFoltin, Vilmos; Lakatos, Vilmos; DE--Gazdaságtudományi KarA szakirodalmi áttekintésben először ismertetem a gazdasági elemzést, annak célját, feladatát, tárgyát, valamint a csoportosításának különböző lehetőségeit. Másodszor, kitérek az elemzésekhez használható eszközökre, majd a gazdasági elemzés számviteli hátterét, a számvitel fogalmát, a törvényi szabályozást, majd a pénzügyi beszámoló részeit mutatom be. Harmadszor, ismertetem a globális autóipar jelentőségét, szereplőit, szerkezeti működését, és a régiók szerinti munkamegosztást, majd kitérek röviden a magyar autóiparra, annak jelenlegi helyzetére. Ezután bemutatom a jelenleg négy legnagyobb autóipari irányvonalat, trendet, azok kialakulását, hatásait, valamint (potenciális) előnyeit és hátrányait. Az anyag- és módszertan fejezetben prezentálom a Schaeffler Csoport kialakulását, valamint részletesebben kifejtem a vizsgált leányvállalatnak, a Schaeffler Debrecen Kft. indulásának körülményeit, és a fontosabb adatait, majd bemutatom a vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi elemzéséhez használt mutatókat, és azok szakirodalom szerinti elfogadható határértékeit. A harmadik részben a vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi elemzését hajtom végre. A különböző mutatóknál megvizsgálom a 2018-2022-es trendvonalat, értékeket (ezer forintban), vagy az arányokat az adott mérlegcsoportban, mérlegfőcsoportban. Ezután leírom, hogy az adott érték a szakirodalmi határértékekhez, vagy egyes mutatóknál az iparági átlaghoz képest hol helyezkedik el, és kifejtem, hogy az egyes mutatók értéke kedvező vagy kedvezőtlen-e, hogy ez hogyan nyilvánul meg a gyakorlatban, és az amögött rejlő lehetséges okokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Válságban a V4-ek autóipara? – Tanulságok a pénzügyi és a koronavírus válság hatásaibólFoltin, Vilmos; Márkus, Ádám; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a KKE autóiparát, majd a pénzügyi és koronaválság hatásait a V4-ek autóiparának perspektívájából. Először is arra keresem a választ, hogy hogyan, milyen tényezőknek köszönhetően tudott a régió bekapcsolódni az elmúlt évtizedekben a nyugati multinacionális vállalatok értékláncába, hogy mi jellemzi a kapcsolatait, profilját, viszonyrendszerét, munkamegosztását. Másodszor megvizsgáljuk, hogy a pénzügyi válságnak milyen hatásai voltak az akkor folyamatban lévő, globális autóipari trendekre, kihívásokra, vásárlói preferenciákra, valamint hogy az állam hogyan próbálta segíteni a cégeket és az autóvásárlókat. A harmadik fejezetben a V4-ek autóipari termelését és foglalkoztatását mutatom be a recesszió évei alatt, valamint hogy milyen különféle stratégiákat alkalmaztak az életben maradás érdekében. A dolgozat utolsó szakaszában a koronavírus globális és a visegrádi autóiparra gyakorolt hatásait vizsgáljuk mind a termelés mind az értékesítés tekintetében. Itt is megfogalmazom, hogy milyen hatással van a jelenlegi trendekre és (pl. az elektromos autók feltörekvő piacára, a chip hiányra) a vásárlók preferenciáira a pandémia. Végül összehasonlítom a két válság hatásait, kiemelem a hasonlóságokat és különbségeket, hogy teljesebb képet kapjunk az autóipar folyton változó helyzetéről.