Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Gere, Hajnalka"

Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Az orvosok és a fogyatékos betegek találkozása
    (2023) Gere, Hajnalka; Pető, Ildikó
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    DOCTORS MEETING PATIENTS WITH DISABILITIES
    (2023-06-30) Gere, Hajnalka; Pető, Ildikó
    The paper explores a topic that affects everyday life: the encounter between doctors and patients with disabilities. The aim of the research was to find out how doctors and medical students think about disability, people with disabilities, and their encounters with them, in the course of their work. Despite the fact that age, the number of years spent in practice, and the areas of specialisation of the 10 interviewees present varied pictures they express many similar opinions in their responses. The responses point out that during their university years, they had heard little about the different aspects of disabilities in theoretical classes and during their practice so they really only had everyday knowledge and stereotypes about their disabled patients. The question arises: can doctors with a high social prestige set a positive example to the rest of society when it comes to the treatment of people with disabilities? The question then goes on to raise the need for a wider study, which should include other health professionals.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    FOGYATÉKOSSÁG AZ ORVOSTUDOMÁNYBAN
    (2022-12-27) Pető, Ildikó; Gere, Hajnalka
    The present paper is the first of a two-part pair of studies exploring the relationship between medical students, doctors, medicine and disability. The factors influencing the perception of people with disabilities in different historical periods are presented, based on different models. We also analyse the development of special education from a medical perspective. The history of medical education and the role of disability studies in the medical education years will be briefly discussed. The study provides the theoretical basis for a later survey-based analysis of the „doctors” opinions, knowledge and hospital experiences with groups of people with disabilities, based on their personal and professional responses. 
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Fogyatékosság az orvostudományban
    (2022) Pető, Ildikó; Gere, Hajnalka
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az orvosok és az orvostanhallgatók ismeretei a fogyatékos személyekről
    Gere, Hajnalka; Pető, Ildikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A szakdolgozatban az orvostanhallgatók és orvosok ismereteit vizsgáljuk a fogyatékos személyekről. Az elméleti részben bemutatásra kerülnek a fogyatékos személyek megítélését befolyásoló tényezők a különböző történelmi korokban, és különböző modellek alapján. Röviden kifejtjük az orvosképzés történetét, hogy milyen szerepet töltenek be a fogyatékossággal kapcsolatos ismeretek a medikusok egyetemi évei alatt. Összegyűjtöttük különböző vizsgálatok alapján a fogyatékossággal élők személyes tapasztalatait és lehetőségeit az egészségügyben, a fizikai és a kommunikációs terekben. A vizsgálati részben tíz medikussal, rezidenssel és orvossal végzett interjút elemzünk, ahol az interjúalanyok személyes és szakmai kérdésekre adott válaszai alapján térképeztük fel a fogyatékosok csoportjairól alkotott véleményüket, ismereteiket, kórházi tapasztalataikat. A válaszok alapján elmondható, hogy az orvos személyiségének és személyes tapasztalatainak sokkal nagyobb szerepe van abban, ahogy a fogyatékos személlyel és hozzátartozójával bánik, mint az egyetemi tanulmányok során szerzett elméleti és gyakorlati tudás. Azok az interjúalanyok, akiknek volt már tapasztalata személyes, családi, munkatársi, ismerősi körökben fogyatékos személlyel, adekvátabb válaszokat adtak, részletesebben tudták leírni a fogyatékos beteggel való bánásmód sajátosságait.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó