Szerző szerinti böngészés "Guncaga, Ján"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Téri képességek mérése és fejlesztése Geogebrával a középiskolábanBudai, László; Guncaga, Ján; Hoffmann, Miklós; Matematika- és számítástudományok doktori iskola; DE--Természettudományi és Technológiai Kar -- Matematika- és Számítástudományok Doktori IskolaA PISA bevezette 2000-ben a kereszttantervi kompetenciák fogalmát (olyan kompetenciák, melyek fejlesztése több tárgyhoz is köthető), de Magyarországon ennek feltételei 2008-tól kezdtek realizálódni a gyakorlati nevelési-oktatási folyamatban. A NAT által meghatározott, elsősorban matematikához köthető kiemelt fejlesztési területek egyike a vizuális képesség fejlesztése (térlátás, térbeli viszonyok, észlelési sebesség, mérték-becslés, rész-egész észlelés), mely képesség használata jelen van a reproduktív, konnektív és reflektív klaszterben is. 2006 óta foglalkozunk dinamikus, interaktív matematikai segédanyagok készítésével (matematikához kapcsolódódó minden témakörhöz), illetve a gyakorlatban történő felhasználásaik hatásvizsgálatával (általános iskolában). Számos matematikai szoftver (Cabri, Geometer’s Sketchpad, Cinderella, Euklides, GeoGebra, Derive, Maple, Live Geometry, GEUP stb.) kipróbálását követően a GeoGebra dinamikus geometriai rendszert (DGS) választottuk a fejlesztés eszközéül, mely döntés elsősorban a tanulók, tanárok, és az oktatási intézmények szempontjai által meghatározott kritériumrendszer alapján született meg (multi platform, ingyenes, teljesen hozzáférhető bárki számára, dinamikus fejlődés, rengeteg beépülő modul, makró, programozási lehetőség számos kész segédanyag, GeoGebra Intézetek a világ minden részén, könnyű kezelhetőség stb.). Francia fejlesztők (Mathieau Blossier vezetésével) 2008-ban adtak egy új lehetőséget a GeoGebra számára: térbeli objektumok megjelenítése, és azokkal végezhető műveletek. A GeoGebra fejlődése és a didaktikai megújulások (új kerettantervek, kompetencia alapú matematika oktatás, IKT eszközök használata, térgeometriára szánható nagyobb időkeret) megfelelő alapot nyújtottak ahhoz, hogy minden eddiginél hatékonyabb, IKT eszközök bevonásával történő térszemlélet-fejlesztések valósulhassanak meg a mindennapi nevelő-oktató munka során.