Szerző szerinti böngészés "Gyarmathi, Andrea"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az iskolai alulteljesítés jelenségvilága a szülői nevelői attitűdök fényébenGyarmathi, Andrea; Orosz, Róbert; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásunkban az iskolai alulteljesítés jelenségvilágának feltárására vállalkoztunk. A célunk az volt, hogy a nemek közötti különbségeket is szem előtt tartva a vizsgálattal alátámasszuk, hogy az oktatási intézményben az iskolai alulteljesítés jelensége jelen van, illetve, hogy a szülői nevelési attitűd hatással van arra, hogy milyen eséllyel válik valaki alulteljesítővé. Ennek szellemében kutatásunkban választ kerestünk arra, hogy milyen gyakorisággal, milyen nemenkénti arányokkal található meg az alulteljesítés, és milyen kapcsolatban áll ez a probléma a szülői nevelési stílusokkal. Kutatásunkban bizonyítást nyert, hogy az iskolai alulteljesítés bizonyíthatóan jelen van az általunk vizsgált mintában a szakirodalomban közölt kutatási eredményeknek megfelelő arányban. Az iskolai alulteljesítés és a szülők által követett nevelési stílus kapcsolatát is sikerült egyértelműen alátámasztani: az alulteljesítő gyerekek családjában szignifikánsan nagyobb mértékben van jelen a „túlvédő-korlátozó” szülői magatartásmód, ami nem kedvez a diákok tanulmányi eredménye szempontjából. Az iskolai alulteljesítés jelensége és a „szerető-törődő” szülői nevelési magatartásmód azonban nem áll szignifikáns kapcsolatban egymással: a szeretetteli, érzelmileg meleg, empatikus szülői viselkedés önmagában még nem valószínűsíti az intellektuális képességekhez mérten optimális iskolai teljesítményt.A nemek közötti különbségek nem derültek ki elég markánsan a vizsgálat eredményeiből. A nemek között ugyan találhatók eltérések a manifesztálódó iskolai teljesítmény szempontjából - a fiúk nagyobb arányban találhatók az alulteljesítők között, mint a lányok, míg a lányok nagyobb arányban szerepelnek a felülteljesítő tanulók között -, azonban a különbségek az elvégzett statisztikai próbák eredményei alapján nem szignifikánsak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az iskolai erőszak /bullying/ jelenségvilága a szülői nevelői attitűdök fényében - Az erőszak erőszakot szül(2013-05-03T17:11:18Z) Gyarmathi, Andrea; Nagy, Tamás; Sztancsik, Veronika; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA jelen műhelymunka az iskolai agresszió egyre elterjedtebb jelenségét igyekszik feltárni a szülői nevelői attitűdök tükrében. A kapcsolódó vizsgálat célja felmérni két különböző oktatási rendszerű és társadalmi helyzetű vidéki középiskola diákjai körében az iskolai agresszió mértékét és mintázatát. A vizsgálat megpróbált rámutatni a különböző oktatási rendszerű iskolák közötti különbségekre is.