Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Harcsa, Ibolya"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A tanulásban akadályozott kollégista tanulók társadalmi pozíciójának sajátosságai a Nyírbátori Éltes Mátyás Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium intézményben
    Harcsa, Ibolya; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A szakdolgozat a tanulásban akadályozott kollégista tanulók társadalmi pozíciójának sajátosságait és annak hatásait vizsgálta, az Éltes Mátyás nevével fémjelzett nyírbátori székhelyű, többcélú, összetett gyógypedagógiai feladatot ellátó intézményben. A dolgozat első részben, a kutatómunkát megelőzően és előkészítve, a szakirodalom feldolgozása, a második felében a hipotézisek megfogalmazása, kutatási eszköz kidolgozása, a vizsgálat elvégzése, a kapott adatok elemzése és következtetések levonása történt. Összegyűjtöttük a szülő és kollégium együttműködésével kapcsolatos pozitív és negatív tapasztalatokat, majd levontuk a következtetéseinket. A dolgozat felhívja a figyelmet arra, hogy minden a gyermekek nevelésén múlik, hogy a későbbiekben mennyire válnak majd a társadalom hasznos tagjaivá. Fontosnak tartja kiemelni, hogy a tanulásban akadályozott gyermekek és fiatal felnőttek meglévő hátrányai ne növekedjenek tovább, s a szülők szociális háttere ne öröklődjön át lehetőségek hiányában. További feladatként jelöli meg, hogy érdemes lenne megvizsgálni a többségi iskolába járó tanulásban akadályozott és kollégiumban élő fiatalok helyzetét.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó