Szerző szerinti böngészés "Hegyi, Lilla Judit"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kelet-magyarországi fiatalok tehetséggondozásaHegyi, Lilla Judit; Czibere, Ibolya; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban a hátrányos helyzetű ám tehetségek fiatalok életútját mutatom be. Először is tisztázom, mi is az a hátrányos helyzet. A fő célcsoportom a cigányság, így ezen célcsoport mentén keresem a választ, hogy hol vannak jelenleg az oktatás világában, és a munkaerőpiacon. Mik azok a családi és iskolai szocializációs minták, amelyek mentén mozog a célcsoport. A kutatásom során öt fővel készítettem félig struktúrált interjút. Az anyagi depriváció kérdéskörét is végigjárva, arra voltam kíváncsi, honnan – milyen körülmények közül, milyen családi háttérrel jutottak el, a diplomáig. Mi volt a fő motivációjuk a tanulásra? Az identitás kérdéskörét is vizsgáltam, hiszen négy fő cigány származásúnak vallja magát. Mind az öt megkérdezett középiskolában Arany János Tehetséggondozó Programba járt, az egyetemi, főiskolai éveik alatt pedig Roma Szakkollégiumok tagjai voltak, vagy még jelenleg is azok. Mik azok a pozitív és negatív dolgok, amiket ez a két hiánypótló program adott a számukra. Mi volt jó, és mi volt rossz? Véleményük szerint miben kellene esetleg változtatni, hogy sikeresebben vegyék az akadályokat a hozzájuk hasonló fiatalok?Tétel Korlátozottan hozzáférhető Megváltozott munkaképességűek rehabilitációja,foglalkoztatása(2014-05-26T07:29:52Z) Hegyi, Lilla Judit; Kovách, Imre; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a megváltozott munkaképességűek rehabilitációjáról, és foglalkoztatásáról írok. Először is azt tisztázom, hogy kik is a megváltozott munkaképességűek? Milyen jellemzőik vannak. Mennyien élnek tartós károsodással Magyarországon, és mik is ezek a károsodások – melyeket betegség vagy baleset okozott - valamint milyen az iskolai végzettségük. Szó van a rájuk ható törvényi rendelkezésekről röviden. Magát a rehabilitáció fogalmát járom körül. Megnézem a foglalkoztathatósági lehetőségeket, melyek történhetnek integrált vagy védett környezetben. Majd saját kutatásom eredményeit elemzem, melyben életút interjúkat készítettem egy rehabilitációs vállalatnál dolgozó, megváltozott munkaképességű személyekkel. Körüljárom, hogy milyen betegségekkel küzdenek, milyen iskolai végzettségük van, valamint, hogy milyen munkahelyeken dolgoztak mikor még egészségesebbek voltak. Megtudom azt is, hogy ők, hogyan élik meg a rehabilitációt, ami számukra a foglalkoztatást jelenti. Nem vettek részt a fogalom szerinti, komplex rehabilitációban. Integrált foglalkoztatásban vesznek részt, ugyannyi teljesítményt várnak el tőlük, mint az egészséges társaiktól. Mindezek ellenére, hogy erőn felül teljesítenek, nem érzik azt, hogy megbecsült tagjai lennének a társadalomnak.