Szerző szerinti böngészés "Herczeg, Anna"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A vezetői ellenőrzések és a pedagógusok eredményességének, hatékonyságának összefüggéseiHerczeg, Anna; Baczúr, István; DE--Bölcsészettudományi KarTémaválasztásomat elsősorban a szakmai kíváncsiság indokolta, amikor azt tűztem ki célul, hogy a vezetői ellenőrzések és a pedagógusok eredményességének, hatékonyságának összefüggéseit megvizsgálom Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegye kedvezményezett, felzárkózó településein. Dolgozatomban a vezetés és az eredményesség témakörének egy-egy szegmensére fókuszálok, a vezető ellenőrzési-értékelési feladataira, az eredményes és hatékony pedagógusra, illetve ezek kapcsolódási pontjaira. A kérdések megválaszolásához szakdolgozatom első részében a releváns szakirodalmat tekintem át. Bemutatom a vezetők ellenőrzési-értékelési feladatait, az eredményesség és a hatékonyság fogalmi megközelítéseit, illetve a témában kutatók néhány eddigi eredményét. Ezután kitérek a vezetés és az eredményesség, hatékonyság összefüggéseire, végül pedig az eredményes és hatékony pedagógusok jellemzésére. A második részben saját kutatásomat ismertetem áttekintve a kutatás célcsoportját, módszereit, eszközeit és eredményeit. A szakirodalmak tanulmányozása mellett az intézményvezetők és a vezető beosztásban dolgozó pedagógusok véleményét kérdőívekkel térképeztem fel. A kvantitatív kutatás mellett kvalitatív kutatást is végeztem. A kapott eredmények finomítása érdekében strukturált interjúkat is készítettem intézményvezetőkkel.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A középiskolai latintanítás Magyarországon(2014-01-06T14:28:36Z) Herczeg, Anna; Fenyő, Imre; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a magyarországi latintanítás sajátosságait, legfontosabb jellemzőit tárgyalom. Úgy gondolom, válságos helyzetben van ma hazánkban a latin oktatás, ezért mindenképpen változtatásokra lenne szükség. A latin tantárgy rövid történeti áttekintése után bemutatom azt, hogy milyen képet fest a jelenlegi latin oktatásunk, milyen okai vannak a latin hanyatlásának, milyen megoldási lehetőségek tárulnak elénk a jövőt illetően. Ehhez leginkább a hivatalos dokumentumokat, mint a nemzeti alaptanterveket, a kerettanterveket, a különböző érettségi szabályzatokat és oktatási statisztikákat hívtam segítségül, mindezek alátámasztásául pedig egy tanárokkal végzett interjú elemzése szolgál majd a dolgozatom utolsó részében. Végig igyekszem hangsúlyozni azt, hogy milyen előnyei vannak a latin tanulásnak, és azt, hogy miért tartom fontosnak. Dolgozatom éppen ezért számos személyes tapasztalatot és gondolatot tartalmaz.