Szerző szerinti böngészés "Huszti, Elek"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A digitális egyenlőtlenség vizsgálata a társadalmi kirekesztődés szempontjából(2020-05-08) Huszti, ElekMy research, which is part of a doctoral thesis, was made in Bereg the most backward subregion of Hungary in 2017. I examined the risk of poverty and social exclusion concerning the children of the age of 14 living here. I looked at this risk from a new angle, the angle of digital inequality. I looked for the answer whether the usage of the modern multi-media devices and the internet can help in the development of this subregion, the future generation will be able to meet the exigencies of the time, find a job in the digitalized labour market. Or else, the lack of these devices and the disability of using them make their position worse. I unveiled the students’ sociodemographic, socioeconomical features, the degree of the supply concerning multi-media devices, the purpose of their usage, their attributes and the factors causing digital inequality. I scrutinized the degree of ICT usage at schools, the relationship between the usage of the internet and the school achievements, the students’ relationships and their future prospects. In this article I would like to introduce the first part of my research in which I examined the socioeconomical background of the degree of supply with multimedia devices.Tétel Szabadon hozzáférhető A digitális oktatás próbatétele halmozottan hátrányos helyzetű tanulók körében(2021-11-30) Huszti, ElekThis study has done research into the success of joining to the digital extracurricular education among cumulatively disadvantageous elementary and secondary school students in the North-Great Plain of Hungary. The characteristics of Hungarian education is inequality and selectivity, which phenomena have also been observable during digital education. The questionnaire that has been carried out concerning 216 students explored the students’ perspective of the characteristics of digital education, the methods of learning, the ways of contact, assistance and evaluation and the advantages and disadvantages of the above mentioned to the knowledge of students, the effect of these to their digital competencies, the fulfillment of infrastructural conditions, the applied digital platforms. The results of the research show how these cumulatively disadvantageous students could take part in this new form of education less effectively.Tétel Szabadon hozzáférhető Egy hátrányos helyzetű település diákjainak esélye a digitális oktatásra(2021-05-31) Huszti, ElekThe study has researched the adherence of full-times tudents’ into digital study in a disadvantaged region The 240 participants consisted of 165 elementary school students, 51 secondary school students and 24 college/university students. The publication shows that part of the questionnaire that deals with the condition of the adherence, infrastructural endowment and the reasons of absence. The study carries out the survey along factors that cause digital and social exclusion, seeking after significant correlations. The furtherresults of the survey – which deal with the methods of education, successfulness, advantages, disadvantages and the improvement of digital education - will be discussed in another publication.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Szegénység és társadalmi kirekesztettség helyzete az egyszülős családoknál a vásárosnaményi kistérségbenHuszti, Elek; Fábián, Gergely; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Szociális és Társadalomtudományi Intézet::Társadalomtudományi Tanszék; DE--Egészségügyi KarA szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az egyszülős családok helyzete milyen a Vásárosnaményi Kistérségben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Szegénység és társadalmi kirekesztettség vizsgálata, a szociális gazdaság szerepe a vásárosnaményi kistérségbenHuszti, Elek; Fábián, Gergely; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Szociális és Társadalomtudományi Intézet::Szociális Munka Tanszék; DE--Egészségügyi KarSzakdolgozatomban a Vásárosnaményi Kistérségben mérhető szegénységet és társadalmi kirekesztődést és a szociális gazdaság helyzetét vizsgálom.