Szerző szerinti böngészés "Katona, Csaba"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Különbségkezelés pedagógusszemmel(Debreceni Egyetemi Kiadó – Debrecen University Press, 2022) L. Ritók, Nóra; Bereczki, Roxána; Fónai, Mihály; Hüse, Lajos; Godó, Katalin; Katona, Csaba; Béres-Deák, Rita; Bodnár, Noémi; Mosoni, Krisztina; Komoly, Gabriella; Szőnyi, Andrea; Vida, Nárcisz; Iványi, Zsuzsanna; DE--Bölcsészettudományi Kar; Iványi, ZsuzsannaEgy hiánypótló kötetet tarthat a kezében az olvasó, amely rendkívül széles palettán nyújt ismereteket a különbségkezelésről. A tanulmányok mélyen megszólítják a pedagógiai munkában érintett szakembereket, pedagógusokat és az e hivatásokra készülőket. Külön erénye a kötetnek a hiteles szerzők megszólaltatása, akik az élő gyakorlat oldaláról mutatnak be igen jelentős (és olykor kibeszéletlen) problémákat, fogalmaznak meg egy gyermek- és családközeli szemléletmódot, mutatnak be adekvát megoldásokat. Megfelelő elméleti és gyakorlati háttérrel világítják meg a pedagógusok valós mozgásterét és lehetőségeit, és nyújtanak kézzelfogható segítséget az érintett különbségek megértéséhez és kezeléséhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tanulmányi sikerességet elősegítő programok hátrányos helyzetű tanulók számáraKatona, Csaba; Bihari, Ildikó; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom első fejezetében a magyar közoktatás jelenlegi helyzetét igyekeztem bemutatni. Segítségemre voltak az elmúlt évek Országos kompetenciamérés és a PISA – mérések összefoglaló jelentései. A második fejezetben a programok közül, választásom három, a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai felzárkóztatását segítő és a továbbtanulási esélyegyenlőségét biztosító program bemutatására esett, melyeket bemutattam a célok, célcsoportok és tevékenységeik alapján. Választásom indoklása, hogy a három program képes lefedni az oktatás egészét. A harmadik fejezetben a hazai hátránykompenzáló programok közül vizsgálatom a Keresztény Roma Szakkollégiumi Hálózat egyik alapító tagjára, a Wáli István Református Cigány Szakkollégium volt hallgatóira irányult. Dolgozatomban arra szerettem volna választ kapni, hogy a hátrányos helyzetű fiatalok hátrányainak kompenzálására, iskolai tanulmányainak elősegítése céljából induló programok esetében, a bevont fiatalok szociokulturális háttere befolyással van-e az iskolai tanulmányok sikeres befejezésére, a diplomaszerzésre. Szerettem volna arra is választ kapni, hogy ezeket a fiatalokat mi motiválta abban, hogy a hozzájuk hasonló szociális helyzettel rendelkező kortársaikkal szemben nagy hangsúlyt helyezzenek a tanulásra, kitartóan, számos akadályt leküzdve törekedjenek iskolai karrierjük sikeres alakítására.