Szerző szerinti böngészés "Kertész, József"
Megjelenítve 1 - 16 (Összesen 16)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Al-Foam Compression Tests in Parallel and Serial Concepts(2023) Kertész, József; File, Máté; Nyikes, Zoltán; Kovács, Tünde Anna; Tóth, LászlóTétel Szabadon hozzáférhető CAD Modelling Possibilities of Gear Pairs by Two Ways in the Mechanical Engineering Practice(2021-09-27) Bodzás, Sándor; Békési, Zsolt; Kertész, József; Szorcsik, TamásThe GearTeq 2021 software is a complex gear designer software which is capable to design different types of gears based on the initial geometric parameters by the user. Naturally, the users’ appropriate knowledge for the gear theorem and the manufacturing technology is indispensable for the design. The possibilities of the software are shown in this publication. The designed gear pairs are usable for different engineering fields (robots, working machines, vehicles, etc.).Tétel Szabadon hozzáférhető Effect of the Different Speed Compression on the Mechanical Behaviour of Aluminium Foam(2022) Kertész, József; Kovács, Tünde Anna; File, Máté; Géresi, Zoltán GergőTétel Szabadon hozzáférhető Finite element analysis regarding folding behaviour of different crashbox versions(2024) Kertész, József; Kovács, Tünde AnnaTétel Szabadon hozzáférhető Friction Investigation of Closed-Cell Aluminium Foam during Radial-Constrained Test(2024) Kertész, József; Kovács, Tünde AnnaTétel Korlátozottan hozzáférhető Gépjárművek külső passzív biztonságának fokozása konstrukciós megoldásokkalElek, Patrícia; Kertész, József; DE--Műszaki KarAz elmúlt évek baleseti statisztikáit mélyebben vizsgálva arra a következtetésre jutunk, hogy a közlekedésbiztonságot a lehető leghatékonyabb módon javítani szükséges. A forgalomban részt vevő járművek száma évről évre jelentősen növekszik, s ezzel a tendenciával a városok infrastruktúrája gyakran nem tud lépést tartani. Ez az elkerülhetetlen járműszám-növekedés szorosan összefügg a balesetek gyakoriságának növekedésével. A járművek tervezésének és fejlesztésének célja az, hogy a növekvő közlekedési kapacitással párhuzamosan csökkentse a személyi sérülések és halálesetek számát. Ebben az esetben a passzívbiztonság fejlesztése egy ígéretes opciónak bizonyul. Az a következtetés egyértelmű, hogy nagyobb szakítószilárdsággal rendelkező anyagokkal, illetve több anyag használatával kellő mértékben lehet csökkenteni a deformáció mértékén. Azonban azonos erőhatások mellett kérdéses, hogy azonos anyaghasználattal, csak a geometrián változtatva lehet-e növelni valamilyen mértékben a passzívbiztonsági karosszéria elem energiaelnyelő képességén. E felvetésre keresett válasz komplex mérnöki kihívást jelent. Ezen tanulmány célja bizonyítani a felvetett hipotézist, miszerint a küszöb geometriájának újratervezésével, az alakzat optimalizálásával csökkenthető a balesetek során bekövetkezett ütközések által létrejött deformáció mértéke. Ebben a tekintetben alkatrészre ható erő, a deformáció mértéke és az elnyelt energia mennyisége szoros összefüggésben áll egymással. Célom végeselemes vizsgálat során bemutatni, milyen mértékben lehet növelni az alkatrész energiaelnyelő képességét alakoptimalizáció segítségével, illetve nem utolsó sorban javaslatot tenni a felmerülő probléma kezelésére. Elsősorban a geometria megalkotására helyezem a hangsúlyt, különböző alakú és más-más merevítésekkel ellátott profilokat dolgozok ki tervezőprogram segítségével, majd az előírásoknak megfelelően felállítok egy egyszerűsített oldaltörésteszten alapuló szimulációt, ezt követően végeselemes környezetben elemzem a különböző profilokat. A különböző geometriájú elemekre más-más a szimuláció során kirajzolódó reakcióerő diagram, ennek segítségével a formából adódó különböző energiaelnyelő és deformációs képességre tudok következtetni.Tétel Szabadon hozzáférhető Investigation of the Energy Absorption of the Aluminium Foam(2022) Kertész, József; Nyikes, Zoltán; Pinke, Péter; Kovács, Tünde AnnaTétel Korlátozottan hozzáférhető John Deere 8R traktor őszi munkagépekkel való gépkapcsolatainak optimalizálásaSzabó, Bence; Kertész, József; DE--Műszaki KarDolgozatomban megvizsgáltam egy adott traktor és a két különböző hozzá kapcsolt munkagép, munkaüzemét. Elsősorban a pótsúlyozás, és a munkamélység változtatásának jelentőségét elemeztem ki, melyik esetben tudja, leghatékonyabban biztosítani a vonóerőt a különböző talajmunkák elvégzése közben, és mennyi a változtatásból származó különbség a traktor üzemi paraméterei között. Az elsődleges kérdés az volt, hogy a többlet súly miatt kedvezőbb lesz-e a gépkapcsolat, anyagi szempontból, vagy pont hogy kedvezőtlenebb? Először is, A traktor munkagép kapcsolatnál ismertettem, hogy milyen a traktor felszereltsége, továbbá milyen típusú és tömegű pótsúly kerül felszerelésre. Emellett táblázatokkal szemléltettem a traktor fontosabb műszaki paramétereit, kerekezését, súlyozását és a művelethez alkalmas gumiabroncsokat. Szintén táblázatban szemléltettem a különböző munkaműveletekhez szükséges haladási sebességeket. Továbbá ismertettem a függesztő szerkezetet, ami a kapcsolatot biztosítja a munkagép és a vontató között. A teszt alatt használt mezőgazdasági gépek bemutatása mellett, mindenképp fontosnak tartottam az az AMS/ RTK rendszerek bemutatását is, ami megalapozza ezeknek a méréseknek a kivitelezhetőségét. Ezt követően ballaszt kalkulátorral kiszámítottam a vontató súlyeloszlását mindkét esetben, majd pedig elvégeztem és kielemeztem a mérést, a John Deere, új fejlesztésű, My John Deere alkalmazás távoli elérésének segítségével. Következőként, egy talajlazító gép munkamélységének változtatásával folytatódott a mérés, négy különböző mélységben. Ezután, az üzemelési paraméterek kielemzése, és összehasonlítása történt meg, majd pedig ezesetben is meghatároztam a változások anyagi vonzatának nagyságrendjét. Az elemzéseim során megállapítottam, hogy a munkamélység változtatása az adott talajviszonyokon esetében, elhanyagolható különbséget hoztak az üzemanyagfogyasztás terén. Továbbá alátámasztottam azt, hogy a súlyozásra érdemes hangsúlyt fektetni, mivel különböző talajművelési folyamatok esetén eltérő mértékű ám mindenképp jelentős anyagi vonzata lehet a helyes illetve helytelen súlyozásnakTétel Szabadon hozzáférhető Konstrukciós megoldások az utoléréses balesetek következményeinek csökkentésére(2022-04-08) Kertész, József; Kovács, TündeAnalysing the accident statistics, we can detact that, the improvement of the transport safety is one of the most important engineering task. The number of the vehicles in the trasport gets significantly higher from year-to year, and the infrastructure of the cities frequently can not coordinate already it. Therefore the increasing of the vehicles’s number naturally involves the upgrowth of the accidents occasions too. The aim of the improvement of the vehicle-construction to reduce the personal injured and death resulted accidents number in contrast with the increasing traffic performance. This study analyses the construction options for reducing the effect of the rear-end collision whiches are concentrated for the passive vehicles and its passengers firtsly. Among the actual car manufacturers applied solutions, foward-looking possibilities and suggestions are described in this publication. The development can not be concentrated for only the safety improvement, the mass-optimalization must be completed simultenously. These apparent contrary requirements can be completed with application of new materials. Therefore the study addresses the more optimal utilization of the meatl foam in the vehicles crushbox. In addition, an optimized break-assist solution is described based on the Mercedes developed Pre Safe Plus ® system to increas the abrorbtion of the impact energy.Tétel Szabadon hozzáférhető Konstrukciós megoldások az utoléréses balesetek következményeinek csökkentésére(2022) Kertész, József; Kovács, TündeTétel Szabadon hozzáférhető Optimized metal foam-filled Crushbox structure to improve the impact energy absorption(2022) Kertész, József; Kovács, TündeTétel Szabadon hozzáférhető Replacing the ICE by electric motor of the IVECO 150E Eurocargo Hard-Press Garbage Truck(2014) Tiba, Zsolt; Kertész, József; Husi, Géza; Békési, ZsoltTétel Szabadon hozzáférhető Replacing the ICE by electric motor of the Iveco 150E eurocargo hard-press garbage truck(2014) Dr. Husi, Géza; Kertész, József; Dr. Tiba, Zsolt; Békési, ZsoltA garbage truck is a specially designed vehicle to collect small quantities of waste and haul the collected waste to a solid waste treatment facility. These trucks powered by diesel engine are a common sight in most urban areas. The main features of them are noisy, smelly and contaminating the environment by emission respectively. Some of these harmful effects may be reduced or eliminated by replacing the diesel engine by an electric motor. In this paper we consider the technical options of replacing in terms of vehicle dynamic and bearing capability of the modified drive train parts. The rebuilding is supported by the GOP-1.1.1-11-2012-0617 Economy Developing Operative Programme implemented at the Electrical Engineering and Mechatronics Department, Faculty of Engineering, University of Debrecen.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Solymászmadarak nevelése(2009-03-02T14:42:48Z) Kertész, József; Plavecz, János; DE--ATC--Mezőgazdaságtudományi KarÖsszegezve a dolgokat, megállapítom, hogy a solymászat és a madarakkal való munka folytán az ember sokkal nyugodtabb, mértéktartóbb lesz. Nem szabad a társunkra fogni, ha valamit elrontottunk. Javítsuk ki, és tanuljunk hibáinkból. A nevelés alkalmával nő a mások és saját magunk megbecsülése. Megpróbáltam az itt leírtakkal szemléltetni, hogy hogyan bánjunk madarunkkal. Először azt hittem, hogy mivel ősidők óta solymászkodnak, nehéz lesz erről írni. Amikor a madarak megfigyelését végeztem, akkor jöttem rá, hogy minden nap újat tanul az ember. Hiába tudja azt elméletben, gyakorlatban alkalmazni egy élő, érző lényen teljesen más. Minden madár más természetű, ami miatt mindegyikkel máshogyan kell bánni. A nevelés feladata komoly munkát igényel, hiszen tőlünk függ egy élet. Mi szabjuk meg, hogy ez a madár jól fogja érezni magát mint solymászmadár, vagy pedig vágyik vissza a természetbe egész életében.Tétel Szabadon hozzáférhető The CAD Modelling Possibilities of Gear Pairs by Two Ways in the Mechanical Engineering Practice(2021) Bodzás, Sándor; Kertész, József; Szorcsik, Tamás; Békési, ZsoltTétel Szabadon hozzáférhető Tooth Contact Analysis of a Designed Planetary Gear Drive for the Vehicle Industry(2021) Bodzás, Sándor; Szorcsik, Tamás; Békési, Zsolt; Kertész, József