Szerző szerinti böngészés "Kiss, Adrienn"
Megjelenítve 1 - 12 (Összesen 12)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bitcoin jelentősége a világgazdaságbanKiss, Adrienn; Károlyi, Géza; DE--Gazdaságtudományi KarA választásom azért erre a témára esett, mert nagyon érdekesnek tartom, hogy milyen iramban fejlődik a technológia és milyen eddig elképzelhetetlen újításokkal találkozunk nap mint nap. Feltehetően, ha Magyarországot nézzük az emberek többsége értetlenül áll, ha a Bitcoinról hallanak. Egyre többet jelenik meg a közösségi médiákban, a hírekben, hogy a kriptovaluták lassan behálózzák az egész világot. Legegyszerűbben úgy lehetne megfogalmazni, hogy decentralizált elven működnek, ami azt jelenti, hogy nincs szükség egy közvetítő harmadik félre, mint pl. az elektronikus fizetésnél a bankokra. Emellett nincs központi kibocsátó egység, aki kontrollálhatná a pénzmennyiséget, hanem a rendszer használói teremtik az új érméket. A Bitcoin célja, hogy alternatívát nyújtson a bankrendszerekkel szemben. Egy olyan innovációhoz lehetne hasonlítani, mint amikor az internet megjelent és megváltoztatta az emberek közti kommunikációt. A Bitcoin a pénz működését akarja megváltoztatni. A szakdolgozatom célja, hogy egy átfogó képet mutassak a Bitcoinról és működéséről, valamint az esetleges tévhiteket megcáfoljam a jelenleg elérhető források segítségével. A dolgozat első részében szó lesz a kriptovaluták kialakulásáról, majd a Bitcoin rendszer felépítéséről, és végül a világgazdaságra való hatásáról, ami jelenleg napjainkra nézve is a legfontosabb. Nem olyan egyértelmű a Bitcoin helyzete, mint ahogy az elsőre tűnhet, mert hiába foglalkozott a témával az Európai Központi Bank vagy az amerikai FBI is, egységes nemzetközi szabályozás a mai napig nem született a kriptovalutákat illetően, ami érdekes hatással van az egyes országokra. Az utolsó fejezetben főként ezekről lesz szó.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A differenciált fejlesztés lehetséges eszközei, módszerei, és alkalmazhatóságuk.Kiss, Adrienn; Szilágyi, Barnabás; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat az első részben a differenciált fejlesztéssel foglalkozik, a módszerekkel, eszközökkel, területeivel, munkaformákkal. A pedagógus személyiségét és a tanulók megismerésének fontosságát is kiemeli. A második részben a differenciált fejlesztésen belül az olvasástanítás/olvasástanulás folyamatának vizsgálatát kutatja. Kitér a differenciálási lehetőségekre, az első osztályban való alkalmazhatóságra. Foglalkozik az olvasástanítási módszerekkel, és ezzel kapcsolatban a fejleszthetőséggel. Kutatja, hogy felismerhetőek-e az olvasási zavar jelei a korai időszakban, van-e lehetősége az írást-olvasást tanító pedagógusnak felismerni és a differenciálás eszközeivel élve segíteni a lemaradó tanulókat, támogatni az előbbre haladókat. Ehhez olvasást tanító pedagógusok tapasztalatait, véleményét használja, kérdőíves módszer segítségével.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az erdei fülesbagoly (Asio otus) városi előfordulása télvíz idején, különös tekintettel a nappalozásra használt fafajokraKiss, Adrienn; Kövér, László; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarVizsgálatom alanya az erdei fülesbagoly (Asio otus) volt. A baglyok télvíz idején történő városi nappalozása szolgált alapul a szakdolgozatom elkészítéséhez. Célom volt vizsgálni, hogy adott környezeti tényezők mellett milyen fafajokat választanak nappali pihenőjükhöz. Kutatásom alátámasztotta, hogy az időjárás nagyban befolyásolhatja a baglyok városi fafaj választását, érkezésük és távozásuk időpontját.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyatékosság a médiábanKiss, Adrienn; Pető, Ildikó; DE--Bölcsészettudományi KarNapjainkban a médiának kiemelkedő szerepe van az életünkben, hiszen akarva-akaratlanul alakítja és formálja értékítéletünket, gondolkodásmódunkat, valamint a világról alkotott képünket is. A média fontos feladata, hogy a médiafogyasztók tisztában legyenek a társadalom sokszínűségével, illetve fogékonnyá váljanak a kisebbségi csoportok problémái iránt. Dolgozatomban elsősorban arra kerestem a választ, hogy az általam kiválasztott „Akadálytalanul” magazinsorozat, hogyan mutatta be a különböző fogyatékossággal élő személyek életét, mindennapjait, lehetőségeit és korlátait. Milyen attitűdökkel és magatartásokkal találkozhattunk az epizódok során, valamint hogyan hívta fel a figyelmet a magasabb társadalmi felelősségre, az esélyegyenlőségre. A szakirodalmi részben bemutattam az egyes fogyatékossági típusokat, az előítéletességet és annak hatását, a hazai média fogyatékosügyét. Ezenkívül megvizsgáltam, hogyan viszonyultak a sérült emberekhez a gyógypedagógia történetének egyes korszakaiban, illetve a jelenlegi magyarországi helyzetről is beszámoltam. Az „Akadálytalanul” magazinműsor reálisan és pozitívan mutatja be a fogyatékossággal élő embereket, a társadalmat érintő aktuális kérdésekkel foglalkozik, felhívja a figyelmet a lehetőségekre, a problémákra, ezenkívül felelősségvállalásra ösztönöz és erőteljesen hangsúlyozza, hogy az esélyegyenlőség megteremtése, illetve az egyenlő bánásmód megvalósítása közös feladat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyatékossággal élő személyek foglalkoztatása a Magyar Posta Zrt-nélKiss, Adrienn; Varga, Gyula; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban társadalmunkat érintő mindenkori aktuális kérdésével, a fogyatékkal élő emberek munkaerő-piaci integrációjának magyarországi helyzetével foglalkoztam. Szakirodalmi összefoglalómban meghatároztam és értelmeztem a fogyatékosság fogalmát, majd beszéltem az előítéletekről, amelyek többnyire a téves vagy hiányos információkból származó általánosításokon alapulnak. Ezt követően helyzetjelentést adtam a fogyatékkal élő személyek aktuális munkaerő-piaci helyzetéről, melyből kiderült, hogy gazdasági aktivitási mutatójuk rendkívül kedvezőtlen képet mutat, a munkaerő-piacon erősen alulreprezentáltak, lehetőségeik nagymértékben behatároltak. Ismertettem a munkaerő-piaci részvételt akadályozó tényezőket és beszámoltam arról is, hogy miért szükséges, illetve milyen előnyei lehetnek a fogyatékos munkavállalók foglalkoztatásának, egyéni, vállalati, vagy akár társadalmi/állami szinten. Végül a foglalkoztatás megvalósításáról írtam néhány gondolatot. Dolgozatom második részében Magyarország egyik legnagyobb foglalkoztatóját – a Magyar Posta Zrt-t – vizsgáltam, és mutattam be foglalkoztatási stratégiáját, fogyatékos-ügyi tevékenységeit, politikáját, gyakorlatát, illetve gyakorlatuk eredményességét. A Társaság törekszik a fogyatékkal élő munkavállalókra vonatkozó HR politikáját és ehhez illeszkedő legjobb gyakorlatait folyamatosan fejleszteni. A foglalkoztatás-menedzsment vezetővel készített interjú során elhangzottak is alátámasztották, hogy Magyar Posta Zrt. menedzsmentje elkötelezett a fogyatékkal élő munkavállalók alkalmazása mellett. Belső támogató rendszerek működtetésével segítik elő foglalkoztatásukat és munkaerő-piaci integrációjukat. Dolgozatom célja volt, hogy a Magyar Posta Zrt-n keresztül bemutassam, hogy nem lehetetlen és vállalhatatlanul nagy áldozatokkal járó kihívás a fogyatékkal élő emberek alkalmazása. Úgy gondolom a lehetőség minden munkaadó számára adott, a megvalósítás sikeressége sokszor csak a megfelelő szervezetalakítási szándékon és a kreativitáson múlik. Ennek függvénye, hogy a fogyatékkal élő munkavállalók kiszorulnak a munkaerő-piacról, vagy annak résztvevőiként hozzájárulnak a társadalmi értékteremtés folyamatához.Tétel Szabadon hozzáférhető Low-burden TP53 mutations represent frequent genetic events in CLL with an increased risk for treatment initiation(2024) László, Tamás; Kotmayer, Lili; Fésüs, Viktória; Hegyi, Lajos; Gróf, Stefánia; Nagy, Ákos; Kajtár, Béla; Balogh, Alexandra; Weisinger, Júlia; Masszi, Tamás; Nagy, Zsolt; Farkas, Péter; Demeter, Judit; Istenes, Ildikó; Szász, Róbert; Gergely, Lajos; Sulák, Adrienn; Borbényi, Zita; Lévai, Dóra; Schneider, Tamás; Pettendi, Piroska; Bodai, Emese; Szerafin, László; Rejtő, László; Bátai, Árpád; Dömötör, Mária Ágnes; Sánta, Hermina; Plander, Márk; Szendrei, Tamás; Hamed, Aryan; Lázár, Zsolt; Pauker, Zsolt; Radványi, Gáspár; Kiss, Adrienn; Körösmezey, Gábor; Jakucs, János; Dombi, Péter János; Simon, Zsófia; Klucsik, Zsolt; Gurzó, Mihály; Tiboly, Márta; Vidra, Tímea; Ilonczai, Péter; Bors, András; Andrikovics, Hajnalka; Egyed, Miklós; Székely, Tamás; Masszi, András; Alpár, Donát; Matolcsy, András; Bödör, CsabaTétel Szabadon hozzáférhető Méhnyak- és emlőrákszűrés a magyarországi kistérségekben(2003) Sándor, János; Szűcs, Mária; Kiss, István; Boncz, Imre; Sebestyén, Andor; Kiss, Adrienn; Ember, IstvánTétel Korlátozottan hozzáférhető A Modine Hungária Kft. gazdasági elemzése(2007-03-10T09:47:54Z) Kiss, Adrienn; Tarnóczi, Tibor; DE--TEK--Közgazdaságtudományi KarTétel Szabadon hozzáférhető PB1909 low-burden TP53 mutations represent frequent genetic events in CLL with an increased risk for treatment initiation(2023) László, Tamás; Kotmayer, Lili; Hegyi, Lajos; Gróf, Stefánia; Kajtár, Béla; Balogh, Alexandra; Weisinger, Júlia; Masszi, Tamás; Nagy, Zsolt; Demeter, Judit; Farkas, Péter; Istenes, Ildikó; Szász, Róbert; Gergely, Lajos; Sulák, Adrienn; Borbényi, Zita; Lévai, Dóra; Schneider, Tamás; Szaleczky, Erika; Pettendi, Piroska; Bodai, Emese; Szerafin, László; Rejtő, László; Bátai, Árpád; Dömötör, Mária Ágnes; Sánta, Hermina; Plander, Márk; Szendrei, Tamás; Ilonczai, Péter; Hamed, Aryan; Lázár, Zsolt; Pauker, Zsolt; Radványi, Gáspár; Kiss, Adrienn; Körösmezey, Gábor; Jakucs, János; Dombi, Péter János; Simon, Zsófia; Klucsik, Zsolt; Gurzó, Mihály; Tiboly, Márta; Vidra, Tímea; Bors, András; Andrikovics, Hajnalka; Egyed, Miklós; Székely, Tamás; Masszi, András; Matolcsy, András; Alpár, Donát; Bödör, CsabaTétel Korlátozottan hozzáférhető Sprachnationalismus in Ungarn im Zeitalter der Österreichisch – Ungarischen Monarchie (1867 – 1918)Kiss, Adrienn; Maitz, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarIm Rahmen der Untersuchungen der vorliegenden Arbeit wird also auf die Frage eine Antwort gesucht, welche von den Kennzeichen des deutschen Sprachnationalismus in den untersuchten Texten von ungarischer bzw. (ursprünglich) deutschsprachiger Bürger Ungarns in der untersuchten Zeit erscheinen, und ob eventuelle neue, nur für den ungarischen Sprachnationalismus charakteristische Kennzeichen entdeckt werden können. Als Grundlage für die Untersuchung von Kennzeichen des ungarischen Sprachnationalismus dient also ebenfalls ein Quellenkorpus, in diesem Sinne werden bei der Aufdeckung von Übereinstimmungen und Abweichungen der deutsche und ungarische Sprachnationalismus miteinander in Form einer kontrastiven Untersuchung verglichen.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A televízió és egyéb médiaeszközök jelenléte, használata az óvodáskorúak mindennapjaibanKiss, Adrienn; Molnár, Balázs; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA mai gyermekek a technika, a modern médiaeszközök világába születnek bele. A közegükben felnőve szinte azonnal ráéreznek használatukra, ellenben sok felnőttel. Vajon a szülők tudják követni gyermekük médiafogyasztását? Mi a szülők véleménye gyermekek médiaeszközökkel eltöltött idejéről? Szakdolgozatom ezen kérdésekre keresi a választ.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A vésztői Sinka István Művelődési Központ, Népfőiskola és Városi Könyvtár szakmai munkája a járványhelyzet árnyékábanKiss, Adrienn; Juhász, Erika; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban olyan időszerű kérdésekre kerestem a választ, hogy miként változott meg a szakmai munka a Sinka István Művelődési Központ, Népfőiskola és Városi Könyvtárban a SARS-CoV-2 vírus miatti intézkedések miatt, milyen hatást gyakorol a veszélyhelyzet a közösségszervezés mindennapjaira. Kutatásomban választ keresek arra is, hogyan képzelik el a közösségszervező szakma jövőjét a vésztői szakemberek. Felmérést végeztem a lakosság körében is, hogy ők hogyan élik meg a közösségi színtér átmeneti bezárását és a programok, rendezvények hiányát. Információt kerestem arra vonatkozóan is, hogy miként vélekedik a lakosság a vírushelyzet elmúltával tartandó összejövetelekről. A dolgozat első felében a felnőttképzés- és művelődés történetét mutatom be Juhász Erika: A felnőttek képzése és művelődése egykor és ma Magyarországon című munkásságát alapul véve. Ezután kitérek Vésztő, a vésztői művelődés hátterére is. A kutatási eredmények bemutatása előtt a Sinka István Művelődési Központ, Népfőiskola és Városi Könyvtár múltját is felvázolom. A kérdéseimre kutatásom során kvantitatív és kvalitatív eszközöket is alkalmaztam a téma minél alaposabb megértéséhez. Mennyiségi módszerek közül az önkitöltős, véletlen mintavételen alapuló kérdőíves vizsgálódást választottam. Kvalitatív módszerek közül az interjút választottam, azon belül is a félig strukturált interjú mellett döntöttem és két személlyel készítettem el. Összességében elmondható, hogy Vésztőn a különböző társadalmi-gazdasági hatások mellett folyamatos fejlődés figyelhető meg. Ezt a jelenlegi helyzet sem befolyásolja, hiszen Csősz Ferenc igazgató úr elmondása alapján jelenleg is fejlesztik a művelődési házat és a jövőre nézve is határozott elképzeléseik vannak egy helyi tudásközpont kialakításával kapcsolódóan. A lakosság is, ahogy azt mindig is tette, átvészeli a nehezebb időket és újult erővel várja a „boldog békeidőket”.