Szerző szerinti böngészés "Kolleg, Alexandra"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Megkésett beszédfejlődésű gyermekek az óvodábanKolleg, Alexandra; Schéder, Veronika; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA beszéd elsajátítása kisgyermekkorban kezdődik. Az a gyermek, aki betöltötte 3. életévét és beszédének fejlettsége kortársai átlagos teljesítményétől elmarad, megkésett beszédfejlődést feltételez. A GMP-diagnosztikát a gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési folyamatainak vizsgálatára fejlesztette ki dr. Gósy Mária fonetikus, nyelvész.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az óvoda és család kapcsolataKolleg, Alexandra; Vargáné Nagy, Anikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarAz óvodáskorú gyermek nevelésének elsődleges színtere a család. Az óvoda a köznevelési rendszer szakmailag önálló nevelési intézménye, a családi nevelés kiegészítője. A 3. életévét betöltött gyermek és családja életében nagy mérföldkő az óvoda intézményébe kerülés. A szülők legfontosabb kincsüket bízzák az óvodában dolgozókra, különös tekintettel az óvodapedagógusokra. Rendkívül fontos, hogy a szülők bízzanak a pedagógusokban, a nevelők részéről pedig olyan biztonságos, szeretetteljes, nyugodt légkör kialakítása szükséges, melyben a gyermek ugyanolyan jól érzi/érezheti magát, mint otthoni környezetben. Kulcsfontosságú a családdal való együttműködés, ennek érdekében törekszünk a kapcsolattartási formák keresésére, kihasználására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A pedagógus személyiségének jelentősége és hatása a nevelési-oktatási folyamatbanKolleg, Alexandra; Vargáné Nagy, Anikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA pedagógus munkaeszköze saját személyisége, mellyel formálja a gyermekek látásmódját, a világról alkotott nézeteit. A nevelő minden cselekedete, mozzanata, kommunikációja mintaként szolgál a gyermek számára, így azt mindig kellő körültekintéssel szükséges megválasztania, hogy a gyermek számára mindig megfelelő modellt tudjon nyújtani. Az óvodapedagógusok akkor tudják leghatékonyabban közvetíteni értékeiket, normáikat, ha kapcsolataikat a gyermekekkel zökkenőmentessé és ezen túlmenően elmélyülté is tudják tenni. Ennek kialakítása a nevelőn múlik, az ő feladata.