Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Kunkli, Roland"

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 54)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Formula-1 nemzetközi autóverseny-sorozattal kapcsolatos adatok vizuális elemzése
    Juhos, Viktor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Szakdolgozatomban bemutatom és elemzem vizualizációk segítségével a Formula-1-et. Felsoroltam az alkalmazott programokat és adatokat, amelyek segítségével tudtam elkészíteni a vizualizációkat. Bemutattam a sportot, az alapszabályokat, és az alapvető részeit a Formula-1-nek. Foglalkoztam a csapatokkal, azok történelmével, eredményeivel és legsikeresebb időszakukról. Kitértem a sport legnagyobb legendáira és az ő eredményükre. Egyik legnagyobb projektem a pályákhoz kapcsolódott, mivel elemeztem őket padlógázas és kanyargós szakaszonként és ebből csináltam különböző vizualizációkat. Következő fejezetben a gumikkal foglalkoztam, hogyan változtak az elmúlt években, és a verseny közbeni teljesítményükről. Utolsó részek egyikét a baleseteknek és a biztonsági feltételeknek szenteltem, amelyekben ismertettem azokat az újításokat, amelyek segítenek abban, hogy a pilóták komolyabb sérülés nélkül tudjanak kiszállni az autóból, baleset után. Legutolsó fejezetben a szponzorokról és a csapatok gazdasági helyzetéről ejtettem pár szót.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételEmbargó alatt
    A KITE Zrt. Gépkereskedelmi üzletágának készlet- és árbevétel-elemzése a Tableau szoftver használatával
    Szilágyi, Mónika; Kunkli, Roland; Gyökeres, Csaba; DE--Informatikai Kar
    A választott téma az adatvizualizációt, illetve a vizualizációs adatbányászatot helyezi a középpontba, melynek a rohamosan fejlődő világunkban egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak. A szakdolgozat célja annak a bemutatása, hogy a választott cég készlet- és árbevétel-elemzését és ennek eredményei az adatvizualizációs eszköz, a Tableau szoftver segítségével hogyan prezentálhatók. A szakdolgozat az alapfogalmak tisztázásával kezdődik. Ezt követően bemutatásra kerülnek az adatvizualizációhoz kapcsolódó ábrázolási technikák, valamint a vizualizációhoz kapcsolódó általános követelmények. Bemutatásra kerülnek az üzleti intelligencia rendszerek és az adatbányászat. Ezután a gazdasági elemzések általános jellemzői kerülnek részletezésre. A tartalmi rész a választott cég elemzési eredményeit foglalja magában.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A skinning technique for modeling artistic disk B-spline shapes
    (2023) Kruppa, Kinga Tünde; Kunkli, Roland; Hoffmann, Miklós
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A szabályos és félszabályos testek, dualitás
    Bodó, Andrea; Kunkli, Roland; Hoffmann, Miklós; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Matematikai Intézet
    -
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A talaj állapotának elemzése adatvizualizációs módszerekkel
    Tóth, Norbert; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Szakdolgozatom a talaj állapotát vizsgálja adatvizualizációs módszerekkel. Munkám során bemutattam a szakdolgozatban az általam felhasznált technológiai eszközöket és azok működését, körbejártam néhány, a témát érintő kérdéskört, ismertettem néhány, a témában releváns adatbázist és kutatást. Az adatvizualizáció témakörét nagyon fontosnak tartom, mivel az információközlés optimalizálódik azáltal, hogy rájátszunk az emberi érzékszervek feldolgozókészségére. Látványos és informatív vizualizációkkal rengeteg minden közölhető, így az is, hogy milyen állapotban van bolygónk talaja. Elemeztem néhány olyan mutatót, ami a talaj minőségét hivatott bemutatni. Megvizsgáltam az adatokat néhány, a talaj romlását okozó tényező kapcsán.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A WebGL-based Virtual Puzzle Game for Spatial Skill Development Purposes
    (2021) Erős, Bence Dániel; Kunkli, Roland
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    An improved method to construct intersection curves of skinning surfaces
    (2013-09-08) Kruppa, Kinga; Kunkli, Roland; Informatikai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Android alkalmazás fejlesztése MPEG-4 szabvány alapján vezérelhető beszélő fejmodellel történő interaktív kommunikációhoz
    Ozsváth, Jonathán; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    A szakdolgozathoz készült Android alkalmazás fejlesztésének részletezése. A fejlesztés során felmerült problémák és a hozzá tartozó megoldások kifejtése. A fejlesztéshez szükséges platform és könyvtárak bemutatása. Ezen belül ismertetésre került a projekt szempontjából fontos Android alapismeretek, MPEG-4 szabvány és az Alice chatbot. A dolgozat második felében pedig az általam írt animáció és annak optimalizációja került kifejtésre.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Animált textúrák alkalmazása háromszöghálóként definiált alakzatokon
    Fekete, János; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    A komputergrafikában ritkán alkalmazott eljárás, hogy animált textúraként jeleníttetünk meg videókat 3D-s poligonhálókra úgy, hogy rajtuk tetszőleges négy pozíciót kiválasztva leszűkítsük a vetítés helyét. Ehhez egy saját módszert ismertetek a diplomamunkában, miközben a program elkészítéshez felhasznált eszközöket és elméleti alapokat is bevezetem.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Arcmodell MPEG-4 szabványosításának automatizálása ketrecalapú deformációs módszerrel
    Tóth, Ákos; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    A technológia gyors fejlődésével az érintőképernyők mellett egyre nagyobb teret hódít a beszéd, illetve gesztusok általi vezérelhetőség, s az ember-gép interfészekben nélkülözhetetlenné váltak a virtuális avatárok. A dolgozatban ismertetésre kerül egy olyan általunk létrehozott megoldás, mellyel egy fejmodell bizonyos alappontok megadása után automatikusan paraméterezhető az MPEG-4 szabvány szerint.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Beszélő avatár integrálása webes alkalmazásba WebGL alapokon
    (2014-06-17T09:55:18Z) Buda, Richard-Zsolt; Boldizsár, Gábor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Napjainkban egyre fontosabb szerepet kapnak a virtuális háromdimenziós avatárok, mert nagyon sok helyen felhasználhatóak, például e-learning programokban, videojátékokban, internetes csevegőkben, vagy mesterséges intelligenciát támogató megoldásokként. Szakdolgozatunk témája egy ilyen beszélő fejmodell implementálása MPEG-4 szabvány szerint, webes környezetben. A szoftverünkben igyekeztünk kijavítani a hasonló jellegű, már meglévő programok hibáit, illetve pótolni azok hiányosságait egy platformfüggetlen, WebGL-en alapuló megoldást implementálva. Szakdolgozatunkban kitérünk a különböző, már létező megoldások előnyeire, illetve hátrányaira. Tárgyalásra kerülnek a használt technológiák, valamint a szabványt illető fontos részleteket is külön tárgyaljuk. Ismertetjük a szoftverünk használatát, valamint a telepítéséhez szükséges előfeltételek is említésre kerülnek.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Beszélő avatár integrálása webes alkalmazásba WebGL alapokon
    (2014-06-17T10:07:54Z) Buda, Richard-Zsolt; Boldizsár, Gábor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Napjainkban egyre fontosabb szerepet kapnak a virtuális háromdimenziós avatárok, mert nagyon sok helyen felhasználhatóak, például e-learning programokban, videojátékokban, internetes csevegőkben, vagy mesterséges intelligenciát támogató megoldásokként. Szakdolgozatunk témája egy ilyen beszélő fejmodell implementálása MPEG-4 szabvány szerint, webes környezetben. A szoftverünkben igyekeztünk kijavítani a hasonló jellegű, már meglévő programok hibáit, illetve pótolni azok hiányosságait egy platformfüggetlen, WebGL-en alapuló megoldást implementálva. Szakdolgozatunkban kitérünk a különböző, már létező megoldások előnyeire, illetve hátrányaira. Tárgyalásra kerülnek a használt technológiák, valamint a szabványt illető fontos részleteket is külön tárgyaljuk. Ismertetjük a szoftverünk használatát, valamint a telepítéséhez szükséges előfeltételek is említésre kerülnek.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Biarc analysis for skinning of circles
    (2011) Kunkli, Roland
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos adatok elemzése információvizualizációs eszközök segítségével
    Belényesi, Szilvia; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Dolgozatom első részében röviden ismertetem a COVID-19-et, valamint az ehhez kapcsolódó alapvető megállapításokat. Ezt követően az információvizualizáció fontosságáról írok, majd kifejtem, hogy mire célszerű odafigyelni az adatvizualizáció készítése során, illetve példákon keresztül szemléltetek néhány kerülendő vizualizációs megoldást. Továbbá bemutatok két – a dolgozatom témájához szorosan kapcsolódó – webes interaktív térképet. Ezután a felhasznált eszközök és technológiák rövid áttekintése következik, ahol ismertetem a Tableau szoftvert és az elemző munkám során felhasznált adatbázist, illetve betekintést nyújtok az adatelőkészítési folyamatokba. A dolgozat második részében a Tableau-ban elkészített elemzéseim kerülnek bemutatásra. Külön fejezetben taglalom a globális, illetve a Magyarországra vonatkozó információkat. A vizualizációk elkészítése során számos különböző diagramtípust alkalmaztam, továbbá egy animált ábrát is létrehoztam, amely PDF-megtekintő programban kattintás segítségével lejátszható.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Efficient object location determination and error analysis based on barycentric coordinates
    (2020) Bodonyi, Andrea Beatrix; Kunkli, Roland
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Efficient Rendering of Ocular Wavefront Aberrations using Tiled Point-Spread Function Splatting
    (2021) Csoba, István; Kunkli, Roland
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Efficient tile-based rendering of lens flare ghosts
    (2023) Bodonyi, Andrea Beatrix; Kunkli, Roland
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Erasmus+ költségvetési és részvételi adatok vizuális elemzése
    Ráczi, Bettina; Kunkli, Roland; DE--Informatikai Kar
    Szakdolgozatomban az Erasmus+ program 2016-os, 2017-es és 2018-as összegyűjtött adatai alapján kimutatást készítettem a költségvetési és részvételi arányokról az évek és a programban részt vevő országok viszonylatában. A kimutatásokat különböző adatvizualizációs technikák alkalmazásával készítettem el. Az elemzés során különböző technikákat ismertetek, hasonlítok össze és értékelek. Szakdolgozatomban bemutatom az Erasmus+ programot, a különböző mobilitási kategóriákat és a Tableau szoftvert is. Dolgozatomban az utazási arányokat vizsgálom meg a különböző mobilitási kategóriákban az európai országok viszonylatában. Ezután a következő vizsgálati szempont az egyetemi hallgatók aránya. Az elemzés során az alapszakos (BSc) és a mesterszakos (MSc) hallgatók részvételi arányait hasonlítom össze. Ezt követően térek rá a szakdolgozatom másik fő témájára, a pénzügyi támogatásra és a költségvetésekre. Először a támogatások átlagát vizsgálom meg a felsőoktatási hallgatók esetében. Ezután a költségvetést és a támogatást a kulcsintézkedések szempontjából vizsgálom meg. Végezetül a felsőoktatási hallgatók részvételére és támogatására készült interaktív dashboard bemutatásával zárul a szakdolgozatom.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A fast algorithm for finding special isoptic curve of Bézier surfaces
    (2013-09-04) Nagy, Ferenc; Kunkli, Roland; Informatikai Kar
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Fast rendering of central and peripheral human visual aberrations across the entire visual field with interactive personalization
    (2024) Csoba, István; Kunkli, Roland
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó