Szerző szerinti böngészés "Kunkli, Roland"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 50)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Formula-1 nemzetközi autóverseny-sorozattal kapcsolatos adatok vizuális elemzéseJuhos, Viktor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarSzakdolgozatomban bemutatom és elemzem vizualizációk segítségével a Formula-1-et. Felsoroltam az alkalmazott programokat és adatokat, amelyek segítségével tudtam elkészíteni a vizualizációkat. Bemutattam a sportot, az alapszabályokat, és az alapvető részeit a Formula-1-nek. Foglalkoztam a csapatokkal, azok történelmével, eredményeivel és legsikeresebb időszakukról. Kitértem a sport legnagyobb legendáira és az ő eredményükre. Egyik legnagyobb projektem a pályákhoz kapcsolódott, mivel elemeztem őket padlógázas és kanyargós szakaszonként és ebből csináltam különböző vizualizációkat. Következő fejezetben a gumikkal foglalkoztam, hogyan változtak az elmúlt években, és a verseny közbeni teljesítményükről. Utolsó részek egyikét a baleseteknek és a biztonsági feltételeknek szenteltem, amelyekben ismertettem azokat az újításokat, amelyek segítenek abban, hogy a pilóták komolyabb sérülés nélkül tudjanak kiszállni az autóból, baleset után. Legutolsó fejezetben a szponzorokról és a csapatok gazdasági helyzetéről ejtettem pár szót.Tétel Embargó alatt A KITE Zrt. Gépkereskedelmi üzletágának készlet- és árbevétel-elemzése a Tableau szoftver használatávalSzilágyi, Mónika; Kunkli, Roland; Gyökeres, Csaba; DE--Informatikai KarA választott téma az adatvizualizációt, illetve a vizualizációs adatbányászatot helyezi a középpontba, melynek a rohamosan fejlődő világunkban egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak. A szakdolgozat célja annak a bemutatása, hogy a választott cég készlet- és árbevétel-elemzését és ennek eredményei az adatvizualizációs eszköz, a Tableau szoftver segítségével hogyan prezentálhatók. A szakdolgozat az alapfogalmak tisztázásával kezdődik. Ezt követően bemutatásra kerülnek az adatvizualizációhoz kapcsolódó ábrázolási technikák, valamint a vizualizációhoz kapcsolódó általános követelmények. Bemutatásra kerülnek az üzleti intelligencia rendszerek és az adatbányászat. Ezután a gazdasági elemzések általános jellemzői kerülnek részletezésre. A tartalmi rész a választott cég elemzési eredményeit foglalja magában.Tétel Szabadon hozzáférhető A skinning technique for modeling artistic disk B-spline shapes(2023) Kruppa, Kinga Tünde; Kunkli, Roland; Hoffmann, MiklósTétel Korlátozottan hozzáférhető A talaj állapotának elemzése adatvizualizációs módszerekkelTóth, Norbert; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarSzakdolgozatom a talaj állapotát vizsgálja adatvizualizációs módszerekkel. Munkám során bemutattam a szakdolgozatban az általam felhasznált technológiai eszközöket és azok működését, körbejártam néhány, a témát érintő kérdéskört, ismertettem néhány, a témában releváns adatbázist és kutatást. Az adatvizualizáció témakörét nagyon fontosnak tartom, mivel az információközlés optimalizálódik azáltal, hogy rájátszunk az emberi érzékszervek feldolgozókészségére. Látványos és informatív vizualizációkkal rengeteg minden közölhető, így az is, hogy milyen állapotban van bolygónk talaja. Elemeztem néhány olyan mutatót, ami a talaj minőségét hivatott bemutatni. Megvizsgáltam az adatokat néhány, a talaj romlását okozó tényező kapcsán.Tétel Szabadon hozzáférhető A WebGL-based Virtual Puzzle Game for Spatial Skill Development Purposes(2021) Erős, Bence Dániel; Kunkli, RolandTétel Korlátozottan hozzáférhető An improved method to construct intersection curves of skinning surfaces(2013-09-08) Kruppa, Kinga; Kunkli, Roland; Informatikai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Android alkalmazás fejlesztése MPEG-4 szabvány alapján vezérelhető beszélő fejmodellel történő interaktív kommunikációhozOzsváth, Jonathán; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarA szakdolgozathoz készült Android alkalmazás fejlesztésének részletezése. A fejlesztés során felmerült problémák és a hozzá tartozó megoldások kifejtése. A fejlesztéshez szükséges platform és könyvtárak bemutatása. Ezen belül ismertetésre került a projekt szempontjából fontos Android alapismeretek, MPEG-4 szabvány és az Alice chatbot. A dolgozat második felében pedig az általam írt animáció és annak optimalizációja került kifejtésre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Animált textúrák alkalmazása háromszöghálóként definiált alakzatokonFekete, János; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarA komputergrafikában ritkán alkalmazott eljárás, hogy animált textúraként jeleníttetünk meg videókat 3D-s poligonhálókra úgy, hogy rajtuk tetszőleges négy pozíciót kiválasztva leszűkítsük a vetítés helyét. Ehhez egy saját módszert ismertetek a diplomamunkában, miközben a program elkészítéshez felhasznált eszközöket és elméleti alapokat is bevezetem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Arcmodell MPEG-4 szabványosításának automatizálása ketrecalapú deformációs módszerrelTóth, Ákos; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarA technológia gyors fejlődésével az érintőképernyők mellett egyre nagyobb teret hódít a beszéd, illetve gesztusok általi vezérelhetőség, s az ember-gép interfészekben nélkülözhetetlenné váltak a virtuális avatárok. A dolgozatban ismertetésre kerül egy olyan általunk létrehozott megoldás, mellyel egy fejmodell bizonyos alappontok megadása után automatikusan paraméterezhető az MPEG-4 szabvány szerint.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Beszélő avatár integrálása webes alkalmazásba WebGL alapokon(2014-06-17T10:07:54Z) Buda, Richard-Zsolt; Boldizsár, Gábor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarNapjainkban egyre fontosabb szerepet kapnak a virtuális háromdimenziós avatárok, mert nagyon sok helyen felhasználhatóak, például e-learning programokban, videojátékokban, internetes csevegőkben, vagy mesterséges intelligenciát támogató megoldásokként. Szakdolgozatunk témája egy ilyen beszélő fejmodell implementálása MPEG-4 szabvány szerint, webes környezetben. A szoftverünkben igyekeztünk kijavítani a hasonló jellegű, már meglévő programok hibáit, illetve pótolni azok hiányosságait egy platformfüggetlen, WebGL-en alapuló megoldást implementálva. Szakdolgozatunkban kitérünk a különböző, már létező megoldások előnyeire, illetve hátrányaira. Tárgyalásra kerülnek a használt technológiák, valamint a szabványt illető fontos részleteket is külön tárgyaljuk. Ismertetjük a szoftverünk használatát, valamint a telepítéséhez szükséges előfeltételek is említésre kerülnek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Beszélő avatár integrálása webes alkalmazásba WebGL alapokon(2014-06-17T09:55:18Z) Buda, Richard-Zsolt; Boldizsár, Gábor; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarNapjainkban egyre fontosabb szerepet kapnak a virtuális háromdimenziós avatárok, mert nagyon sok helyen felhasználhatóak, például e-learning programokban, videojátékokban, internetes csevegőkben, vagy mesterséges intelligenciát támogató megoldásokként. Szakdolgozatunk témája egy ilyen beszélő fejmodell implementálása MPEG-4 szabvány szerint, webes környezetben. A szoftverünkben igyekeztünk kijavítani a hasonló jellegű, már meglévő programok hibáit, illetve pótolni azok hiányosságait egy platformfüggetlen, WebGL-en alapuló megoldást implementálva. Szakdolgozatunkban kitérünk a különböző, már létező megoldások előnyeire, illetve hátrányaira. Tárgyalásra kerülnek a használt technológiák, valamint a szabványt illető fontos részleteket is külön tárgyaljuk. Ismertetjük a szoftverünk használatát, valamint a telepítéséhez szükséges előfeltételek is említésre kerülnek.Tétel Szabadon hozzáférhető Biarc analysis for skinning of circles(2011) Kunkli, RolandTétel Korlátozottan hozzáférhető A COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos adatok elemzése információvizualizációs eszközök segítségévelBelényesi, Szilvia; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarDolgozatom első részében röviden ismertetem a COVID-19-et, valamint az ehhez kapcsolódó alapvető megállapításokat. Ezt követően az információvizualizáció fontosságáról írok, majd kifejtem, hogy mire célszerű odafigyelni az adatvizualizáció készítése során, illetve példákon keresztül szemléltetek néhány kerülendő vizualizációs megoldást. Továbbá bemutatok két – a dolgozatom témájához szorosan kapcsolódó – webes interaktív térképet. Ezután a felhasznált eszközök és technológiák rövid áttekintése következik, ahol ismertetem a Tableau szoftvert és az elemző munkám során felhasznált adatbázist, illetve betekintést nyújtok az adatelőkészítési folyamatokba. A dolgozat második részében a Tableau-ban elkészített elemzéseim kerülnek bemutatásra. Külön fejezetben taglalom a globális, illetve a Magyarországra vonatkozó információkat. A vizualizációk elkészítése során számos különböző diagramtípust alkalmaztam, továbbá egy animált ábrát is létrehoztam, amely PDF-megtekintő programban kattintás segítségével lejátszható.Tétel Szabadon hozzáférhető Efficient object location determination and error analysis based on barycentric coordinates(2020) Bodonyi, Andrea Beatrix; Kunkli, RolandTétel Szabadon hozzáférhető Efficient Rendering of Ocular Wavefront Aberrations using Tiled Point-Spread Function Splatting(2021) Csoba, István; Kunkli, RolandTétel Korlátozottan hozzáférhető Erasmus+ költségvetési és részvételi adatok vizuális elemzéseRáczi, Bettina; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarSzakdolgozatomban az Erasmus+ program 2016-os, 2017-es és 2018-as összegyűjtött adatai alapján kimutatást készítettem a költségvetési és részvételi arányokról az évek és a programban részt vevő országok viszonylatában. A kimutatásokat különböző adatvizualizációs technikák alkalmazásával készítettem el. Az elemzés során különböző technikákat ismertetek, hasonlítok össze és értékelek. Szakdolgozatomban bemutatom az Erasmus+ programot, a különböző mobilitási kategóriákat és a Tableau szoftvert is. Dolgozatomban az utazási arányokat vizsgálom meg a különböző mobilitási kategóriákban az európai országok viszonylatában. Ezután a következő vizsgálati szempont az egyetemi hallgatók aránya. Az elemzés során az alapszakos (BSc) és a mesterszakos (MSc) hallgatók részvételi arányait hasonlítom össze. Ezt követően térek rá a szakdolgozatom másik fő témájára, a pénzügyi támogatásra és a költségvetésekre. Először a támogatások átlagát vizsgálom meg a felsőoktatási hallgatók esetében. Ezután a költségvetést és a támogatást a kulcsintézkedések szempontjából vizsgálom meg. Végezetül a felsőoktatási hallgatók részvételére és támogatására készült interaktív dashboard bemutatásával zárul a szakdolgozatom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fast algorithm for finding special isoptic curve of Bézier surfaces(2013-09-04) Nagy, Ferenc; Kunkli, Roland; Informatikai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Gépelési adatok hőtérkép alapú vizualizációját felhasználó rendszer fejlesztéseEnyedi, Kinga; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarNapjainkban sok időt töltünk el gépeléssel, ám nem minden ember ugyanazon billentyűzethasználattal kapcsolatos tulajdonságokkal rendelkezik. Jellemző lehet a gépelésre néhány személyes vonás, mint például az egyes gombok leütése közötti időtartamok. Talán nem is érzékeljük, de ezek személyenként változóak lehetnek, és egy megfelelő vizualizációs módszer képes lehet megmutatni ezeket a sajátosságokat. Kérdéses, hogy mennyire tekinthető egyedinek az ezen módon megkonstruált vizuális gépelési stílus. Diplomamunkám keretében egy olyan webalkalmazást hoztam létre, mely képes bármely alkalmas eszközön a gépelési stílus monitorozására és megjelenítésére. Ez a rendszer több nyelvet is támogat, és lehetővé teszi az úgynevezett gépelési minták személyenkénti eltárolását, a gépelést befolyásoló tényezőikkel együtt. Az egyes gépelők által beküldött gépelési stílusok összehasonlítása, továbbá a nyelv, eszköz és különféle állapotváltozások hatása került összegezésre munkámban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hatékony paraméterkeresési módszer valós idejű lencsefényfolt renderelő algoritmushozCsoba, István; Kunkli, Roland; DE--Informatikai KarSzámtalan kutatócsoport fektet energiát olyan módszerek kidolgozásába, amelyekkel a valósághű megjelenés az eddigieknél is tovább javítható. A közelmúlt egyik fontos eredménye a valós optikai rendszerek sikeres alkalmazása a renderelés különféle alterületeit érintő problémák megoldására. Egyike ezen területeknek a lencsefényfoltok valós idejű renderelésének problémaköre, amelynek kezelésére alkalmas módszer először Hullin és társai munkásságának köszönhetően készült el. A fentebb említett algoritmus összetettségénél fogva dolgozatomban először szeretném azt részletesen ismertetni az olvasóval, lefektetve a szükséges alapokat a módszer problémáinak megértéséhez. Ezután néhány változó összetettségű optikai rendszeren megvizsgálom a módszer tulajdonságait, elsősorban az algoritmus paramétereire való érzékenységére fókuszálva. Ismertetem továbbá a szerzők által megfelelő paraméterek keresésére javasolt előfeldolgozó eljárás lépéseit is. Az előfeldolgozás hossza az algoritmus alkalmazhatóságára nézve egy fontos probléma, munkámmal ezen a hiányosságon szeretnék javítani. A szerzők előfeldolgozó algoritmusa után szeretném saját megoldásomat ismertetni, amellyel a geometriai optika mátrix módszerére, illetve a paraxiális approximációra támaszkodva az előfeldolgozás akár teljesen elhagyhatóvá válhat. Végezetül dolgozatom a szerzők által javasolt, illetve általam megalkotott paraméterkereső algoritmusok összehasonlításával zárom, megvizsgálva az említett módszerek futási idejét, pontosságát, illetve kimenetre gyakorolt hatását, mindezt az eddigiekben használt rendszerekre való alkalmazásukon keresztül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Izooptikus görbéken alapuló módszer kamera mozgatási pályájának optimalizálására(2013-11-15) Nagy, Ferenc; Kunkli, Roland; Informatikai Kar
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »