Szerző szerinti böngészés "Madai, Hajnalka"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 106)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Búza és a Kukorica piacát befolyásoló tényezőkLőrincz, Boglárka; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a búza és kukorica piacát befolyásoló tényezőkről szól.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A GLS General Logistics Systems Hungary Kft. stratégiai terveElek, Csaba; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom célja, hogy a stratégiai menedzsment tantárgyban tanultak alapján és módszerek segítségével megvizsgáljam a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. működését, stratégiáját és a jövőbeli lehetőségeit. Ezek értelmezéséhez hozzájárultak a szak főbb szerves tantárgyainak anyaga, amelyek megkönnyítik a logisztika és az ellátásilánc összefüggéseinek értékelését a kutatás és a dolgozat írása során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A MÁRKAÉPÍTÉS SAJÁTOSSÁGAI EGY SPECIÁLIS ÉLELMISZER ESETÉBENMenzel, Mira; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat során a célkitűzésem az, hogy megismerjem a márkaépítés szakirodalmát, különös tekintettel a termékhez kapcsolódó brandépítésre. Ezen túl két hipotézist vizsgálok. 1. Hipotézis: A márkaépítés eszközeinek nem azonos a hatékonyságuk. 2. Hipotézis: Speciális élelmiszer esetén a márkaépítés bevezetési szakaszában a költségeket nem fedezik a márka kapcsán realizálható bevételek. A dolgozat során mindkét hipotézist megerősítettem, végül következtetéseket és javaslatokat fogalmaztam meg.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Master Good Kft. stratégiai terveHarakály, Dóra; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatomban a Master Good Kft. stratégiai tervét dolgoztam ki. A cég az élelmiszeriparban tevékenykedik, ezért elsőként a szakirodalmi áttekintéssel kezdtem, majd ismertettem a baromfiiparágat. Arra kerestem a választ, hogy vajon melyik a vállalkozás számára a legoptimálisabb stratégia. Ennek meghatározásához megvizsgáltam a vállalat külső és belső környezetét, elemeztem a versenytársakat. Az elemzések eredményét felhasználva különböző módszerek segítségével stratégiai irányokat határoztam meg, valamint ismertettem a vállalat hosszú távú célkitűzéseit. Végezetül egy lehetséges stratégiát vázoltam fel a vállalkozás számára, mely megmutatta a kijelölt cél eléréséhez a megfelelő stratégiai irányt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A munkanélküliség alakulása Magyarországon és a hazánkból való elvándorlásBodor, Renáta; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom első részében a munkanélküliséggel és az ezzel szorosan összefüggő foglalkoztatottsággal, valamint az ehhez a témakörhöz kapcsolódó fontos mutatókkal és azok változásával foglalkoztam. A második része a dolgozatomnak a Magyarországról való elvándorlás kérdésével foglalkozik. A kutatásom során az elvándorló magyarok motivációit is vizsgáltam, amiben arra is kerestem a választ, hogy az elvándorlás okai között mekkora szerepet játszott a munkanélküliségi helyzet Magyarországon, illetve milyen más okokból és mely országokba vándorolnak el hazánkból honfitársaink.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A pandémia hatása a futárpostai és gasztro-tech vállalatok forgalmáraBalogh, László; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarKutatásomban az vizsgáltam, hogy a pandémia, hogyan hatott Magyarországon a különböző futárpostai és gasztro-tech vállalatok forgalmára. Szekunder adatgyűjtésem során vizsgáltam magát a koronavírust és annak különböző hatásait, továbbá a futárpostai cégeket és a gasztro-tech vállalatokat egyaránt. Célkitűzéseim között szerepelt az, hogy pontosan megállapítsam, hogy a vizsgált futárpostai vállalatok és a vizsgált gasztro-tech vállalatok árbevételét, miképpen befolyásolta a koronavírus 2020-ban és 2021-ben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Takarékbank Zrt. Innovációs folyamataNagy , Anikó Andrea; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatom A takarékbank Zrt. Innovációjáról szól. Egy bankfuziót mutatok be ami 2023.május elsején történt ,ahol három bank összeolvadását láthatjuk. Részletesen kifejtettem az innováció és a fúzió fogalmát és gyakorlatom során látott példákkal alátámasztottam. Egy SWOT elemzés segítségével erősség, gyengesság , lehetőségek és veszélyeit elemeztem a vállalatnak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Akg és ökológiai támogatási alternatívák a konvencionális gazdálkodáshoz viszonyítvaMiklósi, Erzsébet; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban azt modelleztem, hogy a jelenlegi támogatási rendszerben van-e a családi gazdálkodóknak boldogulási lehetősége. Az agrár-környezetgazdálkodásban a kötelezettségeket és választható előírásokat bevállalva, illetve az ökológiai gazdálkodásra való átállást és az első két évben elmaradó árbevételt kompenzálja-e az Uniós támogatás. Elemzésem során arra szerettem volna fényt deríteni, hogy ha az intenzív gazdálkodásunk helyett ökológiai növénytermesztést, vagy agrár-környezetgazdálkodást folytatnánk, kihasználva az Európai Unió ezen célokra adott támogatását, az hogyan befolyásolná a jövedelmezőséget.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Allianz Hungária Zrt. stratégiai terveTerdik, Kitti; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban az Allianz Hungária Zrt. stratégiai tervét készítettem el.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az AUSTRIA JUICE Hungary Kft. stratégiai terveOláhné Katona, Eszter; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom célkitűzése az AUSTRIA JUICE Hungary Kft stratégiai tervének elkészítése volt. A stratégiai menedzsment szakirodalmának áttekintését követően ismertettem a felhasznált forrásokat és módszereket. A vízió, misszió megfogalmazását követően, az elemzéseket (külső majd belső környezetelemzés, versenytárselemzés) a tanult mátrixok, modellek segítségével végeztem el, majd BGC és IE mátrixok segítségével meghatároztam a lehetséges stratégiai irányt, mely az offenzív stratégia. Az Ansoff-mátrix tovább szűkítette a kört az intenzív stratégiákra. A hosszú távú célkitűzések megfogalmazása után végül a QSPM mátrix segített a döntésben, ami a diverzifikáció. Az ajánlott stratégia segíthet a vizsgált vállalat menedzsmentjének a jövőre nézve.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Eagle Ottawa Stratégiai TerveTóvizi, Norbert; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja az volt, hogy egyetemi tanulmányaim és kutatásaim eredményeként bemutassam a vonatkozó szakirodalmi hátteret és elkészítsem az Eagle Ottawa stratégiai tervét, mely irányt mutat a vállalat számára napjaink kiszámíthatatlan és kihívásokkal teli valóságában. Dolgozatom elméleti alapjait a stratégiai menedzsment szemináriumon elsajátított tananyag határozta meg, melyet igyekeztem a megfelelő szakirodalmi anyagokkal kiegészíteni. Az első fejezetben elvégeztem a stratégiai történeti áttekintését valamint felvázoltam a stratégiai menedzsment evolúcióját a kezdetektől egészen napjainkig. Részletesen kitértem a stratégiai tervezés iskoláinak és nézeteinek, szakirodalmakkal alátámasztott bemutatására. Ezt követően a globális autóipar kialakulásának és jelenlegi helyzetének ismertetése után, betekintést nyújtottam a bőripari sajátosságok megismerésére. A második szakasz elején, a kutatásom alapjául szolgáló mélyinterjú kérdéseit taglalom, valamint a stratégiai tervezés egyes lépéseit és a lépésekhez kapcsolódó eszközöket, módszereket fejtem ki részletesen. A 3. részben a történeti áttekintése után bemutatásra kerül a vállalat felépítése, globális szintről indulva egészen a szolnoki gyáregységig ahol én is dolgozom. Megismertük a cég jövőképét és küldetését, majd górcső alá vettük a külső környezeti tényezőket a PEST analízis, a Porter-féle öttényezős modell segítségével és számszerű értékelést a KFÉM módszer alkalmazásával. A mikrokörnyezet elemzése a kulcsfontosságú belső tényezők vizsgálatával, és a BFÉM módszerrel történtek. A környezeti tényezők után szemügyre vettük a vetélytársakat a CPM, vagyis a versenyképességi profilmátrix használatával. Az elemzések eredményeinek ismeretében elkészítettem az IE és GSM mátrixot, melyeknek köszönhetően megismertem a lehetséges stratégiai irányokat. A TOWS analízis mutatott rá a konkrét potenciális stratégiákra az erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek függvényében. Ezután sikerült beazonosítani a hosszú távú stratégiai és pénzügyi célokat, végül pedig a lehetséges stratégiai irányok közül a QSPM mátrix eredményei alapján a termékfejlesztés bővítése került ki győztesen, mint optimális hosszú távú stratégia az Eagle Ottawa számára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Impexon Hungary Kft. stratégiájaTőkés, Máté; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarAz Impexon Hungary Kft létrehozásának célja, egy olyan magyar cég, amely a magyar szarvasgomba felvásárlásával, értékesítésével, illetve a szarvasgomba alapú Gurmet termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik belföldön és külföldön. Ezek a termékeket két márka alatt hozza forgalomba, a Hungarian Heritage, amely nagyon igényes csomagolással rendelkezik és főleg a kölföldi piacot célotzza meg, illetve a Triffla márka, amely szerényebb, de ízléses csomagolással rendelkezik, csak gombás és szarvasgombás termékeket gyárt és forgalmaz és mindez főleg a hazai piacra készül. A dolgozatom célja: az Impexonnak, mint piacvezető pozícióra törekvő cég stratégiai tervének elkészítése.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az üzleti környezet és az álláskeresési preferenciák vizsgálata egy iskolaszövetkezetnélKutasi, Noémi; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban az üzleti környezetet vizsgáltam, valamint az álláskeresési preferenciákat egy iskolaszövetkezet esetében. Három célkitűzést is megfogalmaztam magamnak, amiket úgy gondolom sikerült is elérnem. Először is a Diákszövetkezetek kialakulásának történeti bemutatására és a működésüket befolyásoló tényezők áttekintésére fókuszáltam. Majd a SWOT analízis alapján kielemeztem, hogy hogyan hat a gyorsan és jelenleg drasztikusan változó üzleti környezet a szövetkezet jövőbeli stratégiai célkitűzéseire. Valamint egy kérdőíves felmérés alapján elemeztem, hogy melyek a diákok meghatározó preferenciái az álláskeresésük során. A kellő mennyiségű szakirodalom áttekintése és az elemzési módok vizsgálata után sikerült a következtetéseket és a javaslatokat is megfogalmazni a diákmunka fontosságáról a jelenlegi gazdasági helyzetben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy belvárosi éjszakai pékség üzleti terveVarga, József Miklós; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájának a stratégiaalkotás és az üzleti tervezés témakörét választottam. Felvázoltam egy üzleti lehetőség körvonalait. Munkám során egy belvárosi apró látványpékség elindításának esélyeit, lehetőségeit latolgattam. Dolgozatom második fejezetében az általam választott téma szakirodalmi hátterét térképeztem fel. Kitértem a stratégiaalkotás történetére, elméletére és folyamataira. Ezen túlmenően áttekintettem az üzleti tervezés céljait, a lehetséges felépítését, s az egyes részegységek tartalmát és jelentőségét. Dolgozatom harmadik fejezetében kifejtettem a SWOT-analízis, a PEST elemzés és a Porter-féle öttényezős modell főbb jellemzőit, s használatuk célját, hasznosságát. Szakdolgozatom gyakorlati részében egy induló vállalkozás, egy éjszakai látványpékség üzleti tervének részeit mutattam be. Ebben a fejezetben kitértem az alapítandó vállalkozás környezetéül szolgáló iparág elemzésére, felvázoltam az üzlet marketing tervének főbb elemeit, bemutattam a szervezeti tervet, valamint eredménykimutatás- és mérlegtervezeteket készítettem az első üzleti évre vonatkozóan.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Coca-Cola és a Pepsi stratégiájának összevetéseTámba, Nándor; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom témája a vállalatok stratégiai menedzsmentjének vizsgálata, azon belül pedig a Coca-Cola és a Pepsi stratégiájának az összehasonlítása. A dolgozatomban összehasonlítom a két nagyvállalat stratégiáját és válaszokat keresek arra, hogy miért ők a legnagyobbak az üdítőital piacon a kezdetek óta. Arra is választ kerestem, hogy miért a Coca-Cola a piacvezető és a Pepsi pedig csak a követő. Külső és belső elemzéseket végeztem, valamint a versenypiacot is elemeztem, hogy mindezekre választ kapjak. Az eredmények értékeléséhez Pest elemzést és Porter féle öttényezős modellt használtam segítségül. A közös külső elemzést követően az eredményeket egy Külső Faktor Értékelő Mátrix-al (KFÉM) különböztettem meg a két cégre vonatkozóan. A dolgozatom végén levontam a következtetéseket, hogy miért lehet a Coca-Cola a piacvezető, valamint javaslatot tettem arra, hogy a Pepsi hogyan tudna ezen változtatni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Covid-19 gazdasági hatása a vendéglátásra-2 vállalat példáján keresztülBerna, Viktória Mercédesz; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja, hogy több oldalról közelítve megvizsgáljam a Covid-19 okozta gazdasági nehézségeket, melyekkel a turizmusnak szembe kellett néznie. Két vállalatot hasonlítottam össze. Vizsgálatom során a stratégiai menedzsment eszköztárának néhány legfontosabb elemét használtam fel. Ezek alapján meghatároztam a lehetséges stratégiai irányokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A COVID-19 vírushelyzet hatása egy informatikai vállalkozás stratégiájáraFarkas, László; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájaként a COVID-19 vírushelyzet hatását vizsgáltam egy informatikai vállalkozás stratégiájára. Ismertettem a témához kapcsolódó szakirodalmat, majd bemutattam a vállalkozást. A szakirodalmi áttekintésben ismertetett módszerek segítségével elemeztem a vállalkozás külső és belső környezetét, elvégeztem a versenytárselemzést. Meghatároztam a lehetséges stratégiai irányokat, valamint meghatározásra kerültek a vállalkozás hosszútávú stratégiai célkitűzései. Végül kiválasztottam azon stratégiai irányt, mely a legmegfelelőbb a vállalkozás számára, figyelembe véve a vírushelyzet hatásait.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Debrecen város közlekedési helyzetének és fejlesztési lehetőségeinek vizsgálataSzabó, Tímea; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatom célja elsősorban az, hogy feltárjam Debrecen városának közlekedési helyzetét és állapotát. Lényeges pont a közlekedési helyzet bemutatása azon csoportok szempontjából, akik nap, mint nap a részesei ennek a hálózatnak. Szakértők és laikusok bevonásával elemeztem Debrecen jelenlegi közlekedési helyzetét és javaslatokat tettem az esetleg fejlesztési lehetőségekről, melyeknek részét képezi a Smart City koncepció.Tétel Szabadon hozzáférhető Economics of oil pumpkin seed production(2015) Nábrádi, András; Madai, Hajnalka; Lapis, MiklósTétel Korlátozottan hozzáférhető Egy magyar logisztikai vállalkozás stratégiai lehetőségei a negyedik ipari forradalom alattVerik, Gréta Anikó; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat egy magyar logisztikai vállakozás lehetséges stratégiai irányait vizsgálja. A téma relvanciáját az iparágban zajló dinamikus fejlődés, és informatikai alapú új trendek adják. A dolgozatban vizsgálom hogyan követi a vállalkozás a logisztika fejlődését, a stratégiai gondolkodást a menedzsmentnél, a stratégiában meghatározó szerepeket, és a vállalkozás versenytársakhoz viszonyított pozícióját. Az elmélet megalapozása után felépítettem a vállalkozás stratégi tervét. A módszertan tartalmaz külső helyzet elemzést, belső helyzet elemzést, versenyképesség elemzést, lehetséges stratégiai irányokat, és a stratégia kiválasztását. Végül következtetéseket vontam le, és javaslatokat adtam a vállalkozás jövőbeni működéséhez.