Szerző szerinti böngészés "Malmos, Edina"
Megjelenítve 1 - 11 (Összesen 11)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood(2024) Revákné Markóczi, Ibolya; Csernoch, Mária; Czimre, Klára; Dávid, Ágnes; Tóthné Kosztin, Beáta; Malmos, Edina; Sütő, Éva; Kurucz, DóraTétel Szabadon hozzáférhető Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrel(2016) Revákné Markóczi, Ibolya; Malmos, Edina; Jász, Erzsébet; Csákberényi Nagy, Miklósné Tóth Klára; Kovács, Enikő; Balaska, Piroska; Ütőné Visi, Judit; Barta, Jánosné; Tóth, TamásTétel Szabadon hozzáférhető Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel(2015) Malmos, Edina; Revákné Markóczi, IbolyaTétel Korlátozottan hozzáférhető Biológiai fogalmakra vonatkozó tévképzetek a tanulók gondolkodásábanMalmos, Edina; Revákné Markóczi, Ibolya; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetA tévképzetek olyan hibás elképzelések, amelyek mélyen gyökereznek, stabilak, így gátolhatják a további sikeres ismeretelsajátítást, az ismeretek gyakorlati alkalmazását. Kutatásunkban 392 hetedik és nyolcadik osztályos tanuló biológiai tévképzeteit vizsgálatuk. Az első részvizsgálatban a tanulók hétköznapi gondolkodásából, illetve az oktatási folyamatból származó biológiai tévképzeteit és azok összefüggésrendszerét elemeztük a szóasszociációs módszer segítségével. A második részvizsgálatban azt kívántuk elemezni, hogy a vizsgált biológiai fogalmakhoz kapcsolódóan a tanulók milyen tévképzetekkel rendelkeznek és, hogy ezek mennyiségi viszonyai milyen összefüggésben vannak bizonyos háttértényezőkkel. Eredményeinkből kiderült, hogy a tévképzetes asszociációk gyengén kapcsolódnak a tudományos fogalmakhoz, a tanulók nehezen tudják azokat beilleszteni belső értelmező rendszerükbe. A vizsgálat eredményei arra is rámutattak, hogy az olyan háttértényezők, mint a hétköznapi életből hozott előzetes tudás, vagy a számítógépezéssel, illetve televízió nézéssel töltött idő is befolyásolja tévképzetek kialakulását, stabilitását.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Biológiai tévképzetek megjelenése és azok korrekciója a 7. osztályban(2014-02-12T19:56:13Z) Malmos, Edina; Revákné Dr. Markóczi, Ibolya; Természettudományi és Technológiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Kisiskolások természettudományos tudásának vizsgálata(2012-05-05T10:29:56Z) Malmos, Edina; Revákné Markóczi, Ibolya; DE--TEK--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetKisiskolások természettudományos tudásának vizsgálata. A Rostock Modell egy olyan didaktikai program, amely a természettudományos problémamegoldás stratégiai elemeit tudatosan alkalmazza, ezáltal a kisiskolások természettudományos gondolkodásának vizsgálatát és fejlesztését szolgálja. Vizsgálatomban kisiskolások természettudományos tudásának fejlődését vizsgáltam a Rostock Modell módszereivel.Tétel Korlátozottan hozzáférhető PEDAGOGICAL TRAINING FROM THE PRE-SERVICE TEACHERS’ POINT OF VIEW AT THE UNIVERSITY OF DEBRECEN – A PILOT RESEARCH(2013) Malmos, Edina; Revákné Dr. Markóczi, Ibolya; Természettudományi és Technológiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Projektoktatás - Egy természettudományos projekt hatásának tanulói önértékelése (A városi flóra c. projektterv)(2013) Malmos, Edina; Revákné Dr. Markóczi, Ibolya; Természettudományi és Technológiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Rostock Modell - A kisiskolások természettudományos tudásának vizsgálata(2014-02-12T21:32:00Z) Malmos, Edina; Revákné Dr. Markóczi, Ibolya; Természettudományi és Technológiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A Rostock Modell didaktikai program hatékonyságának vizsgálata a hazai természetismeret oktatásban kisiskolásoknál(2014-02-02T23:21:14Z) Malmos, Edina; Revákné Dr. Markóczi, Ibolya; Természettudományi és Technológiai KarTétel Szabadon hozzáférhető Természettudományos attitűd vizsgálat egy pilot mérés tükrében(2016) Malmos, Edina; Chrappán, Magdolna