Szerző szerinti böngészés "Orosz, Elvira"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kooperatív technikák alkalmazása magyaróránOrosz, Elvira; Módis Lászlóné, Anna; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom a kooperatív technikák elméleti hátteréről és magyarórákon való gyakorlati alkalmazhatóságáról szól. Napjainkban ez a téma egyre több figyelmet kap az oktatásban, mivel a mai gyerekekhez már más módszerekkel kell megtalálni az utat, mint régebben. A kooperatív technikák előnyei tagadhatatlanok, azonban a növekvő népszerűség ellenére sem tekinthetjük még a tanórák állandó szereplőjének, hiszen nem minden pedagógus és intézmény nyitott ezekre a módszerekre. Dolgozatom első részében összefoglalom a kooperatív technikák előzményeit, elméleti hátterét. A szakdolgozat második fele az összefüggő tanítási gyakorlat során tartott magyaróráim terveinek elemzése, különös tekintettel az órákon előforduló kooperatív technikákra. Kitérek az általam megfigyelt nehézségekre, a tanított osztályok csoportmunkához való hozzáállására, a tanulságokra és a jövőbeli elképzelésekre is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Szertartás és áldozat Euripidész tragédiáibanOrosz, Elvira; Tóth, Judit; DE--Bölcsészettudományi KarZáródolgozatom elméleti hátterét egyrészt a szertartásoknak a kollektív és a kulturális identitás megteremtésében, illetve a vallásgyakorlásban, a görög világképben játszott szerepe képezi. Tanulmányoztam az áldozást, az áldozati szertartásokat bemutató szakirodalmat és a tragédia kialakulásának történetét is. Vizsgálatom tárgya három olyan Euripidész-tragédia, amelyek mindegyikében szerepel valamilyen típusú áldozat. Az Íphigeneia Auliszban, az Íphigeneia a tauroszok között és az Alkésztisz című tragédiák elemzése véleményem szerint lehetővé teszi, hogy az áldozat több aspektusát megmutassam, tekintve a szó eredeti és másodlagos jelentését is. Kitértem nemcsak magára az áldozatbemutatásra, hanem ennek körülményeire, okaira és következményeire, valamint arra, hogy az egyes szereplők – magánéleti és közösségi értelemben is – hogyan viszonyulnak az áldozathoz.