Szerző szerinti böngészés "Papp, Petra"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető IKT eszközök használata a biológia tanításábanPapp, Petra; Csernoch, Mária; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban bemutatom az általános iskolai biológia tantárgyban az IKT eszközök használatának lehetőségeit. Néhány jó gyakorlat leírásával szeretnék rávilágítani arra, hogy hogyan lehet a tantárgyak közötti kapcsolatot megteremteni és a digitális kompetenciákat fejleszteni, nemcsak digitális kultúra órán. Annak vizsgálata, hogy az általános iskola nyolcadik osztályos biológia tantárgy anyagforgalom témakörének összefoglalása megvalósítható-e IKT eszközök segítségével. Ezt az újfajta megközelítést összehasonlítom a hagyományosnak számító papíralapú feladatmegoldással. Kitérek arra, hogy ez a két megközelítés, a diákok milyen kompetenciáit fejleszti hatékonyan. Tankönyvi és munkafüzeti feladatok megoldását részletezem alkalmazói szoftverek segítségével, mely közben a digitalizált feladatmegoldás előnyeinek ismertetése is megtörténik.Tétel Szabadon hozzáférhető Kecskeméti Református Jogakadémia története 1875-1949(2019-09-14) Papp, PetraBook review of the monographe about the history of the Refermed Law Academy of KecskemétTétel Korlátozottan hozzáférhető Szövegelés vagy szövegszerkesztés? Szövegkezelés tanítása az informatikatankönyvekbenPapp, Petra; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarAz informatikai kerettantervek alkalmazói ismeretek témakörének egyik fejlesztési célja, hogy felkészítse a diákokat a társadalmi életben szükséges informatikai tevékenységek hatékony alkalmazására. Így elengedhetetlen a digitális szövegkezelés témakör problémaorientált megközelítése, és ezen belül a tanulók felkészítése a kapcsolódó programok célravezető használatára. Vizsgálataink során arra kerestük a választ, hogy a jelenleg érvényes tankönyvlista (Mozaik Kiadó, a Pedellus Tankönyvkiadó, a Műszaki Tankönyvkiadó, a Nemzedékek Tudása és a Jedlik Oktatási Stúdió) általános- és középiskolai, valamint szakgimnáziumi informatikai tankönyvei mennyiben segítik a diákokat az oktatási dokumentumokban meghatározott alapvető szövegkezelési ismeretek elsajátításában, szövegkezelési problémák megoldásában, valamint az informatikai és a tantárgyak közötti tudástranszfer támogatásában. Egyes tankönyvcsaládok tartalmi vizsgálatához alapul szolgált az általános- és középiskolai informatikai kerettanterv, valamint a Debreceni Egyetem által korábban erre a témára is kiterjedő kutatása, melyek segítségével igyekeztünk egy objektív szempontrendszert felállítani. Vizsgáltuk továbbá a tankönyvek problémamegoldási megközelítéseit, tehát azt, hogy a koncepció alapú vagy a felületi megközelítéseket preferálják-e, valamint azt, hogy a tudástranszfer alapú teszt feladataira az egyes tankönyvekből tanulva milyen választ adhatnak a tanulók. Kutatásunk eredményeként arra a következtetésre jutottunk, hogy az informatikaitankönyvek jelentős része nem az igazi problémaorientált szövegkezelést tanítja, hanem szövegszerkesztő programok alkalmazását, használatát. Így joggal merülhet fel az a kérdés, hogy a diákok ezen könyvekből megtanulják-e a helyes és hatékony szövegkezelést, vagy csak a szövegelésről szereznek tapasztalatokat.