Szerző szerinti böngészés "Sirola, Marcella"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az élménypedagógia alkalmazásának lehetőségei a tanulásban akadályozott tanulók nevelésébenSirola, Marcella; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat az élménypedagógia alkalmazásának gyakorlati lehetőségeit mutatja be a tanulásban akadályozott tanulók nevelésében. Az első, elméleti részben bemutatásra kerül az élménypedagógia, annak fogalma, az élménypedagógia kialakulásának történetisége, alapelvei, valamint a módszer tanulási folyamatokra gyakorolt hatása. Ezt követően részletesen tárgyaljuk azt, hogy hogyan lehet alkalmazni ezt a munkaformát a tanulásban akadályozott tanulók körében. Majd egy tanulásban akadályozott gyerekeket tanító osztályban erre a módszerre épülő óra tapasztalatainak, következtetéseinek, sikerességének bemutatására is sor kerül. A szakdolgozat második részében egy saját összeállítású kérdőíven alapuló kutatás elemzésére kerül sor (N=76), melynek fő célja annak felmérése, hogy a pedagógusok körében mennyire ismert és kedvelt az élménypedagógia módszer alkalmazása. A kutatás kérdései fókuszálnak a pedagógusok tapasztalataira és véleményükre: milyen feltétel adott vagy hiányzik a módszer sikerességéhez, elsajátításához a pedagógusok és a diákok körében egyaránt. A vizsgálati tapasztalatokból megállapítható, hogy a pedagógusok többsége nem ismeri az élménypedagógia módszerét, viszont aki ismeri kevésbé alkalmazza.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az "Imperativ" tanításaSirola, Marcella; Ferencz, Márta; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozat három fő egységből áll. Az első fejezetben a három legfontosabb nyelvtanítási módszert ismertetem kialakulásuk sorrendjében, majd egy táblázatban mutatom be ezek jellemzőit (a nyelvészeti alapok, tanítási elmélet, pedagógiai alapok, didaktikai és módszertani alapelvek, és feladattípusok alapján). Az első fejezet második részében a nyelvtan fogalmával, mint tudományos diszciplínával foglalkozom, és megpróbálom ismertetni, mi a jelentősége a nyelvtani ismereteknek az idegen nyelv tanulása során. Az elméleti rész egyik fő momentuma az, hogy mit tekintünk nyelvtani minimumnak, mely nyelvtani fogalomkörök tartoznak ide, és abból mennyi anyagrészt kell megtanítani a diáknak ahhoz, hogy helyesen használja az idegen nyelvet. A második fejezetben különböző nyelvtanítási irányzatok egy-egy tankönyvét mutatom be a választott témám (felszólító mód) szempontjából. A harmadik fejezetben az általam megtartott órát mutatom be és azt, milyen módszereken és feladatokon keresztül, hogyan tanítottam meg a diákoknak a felszólító módot.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Iskolai autonómia a tanár-diák-szülő kapcsolatrendszerbenSirola, Marcella; Fenyő, Imre; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat fő témája az iskolai autonómia feltételrendszere, létrejötte, jogi háttere, valamint ehhez a szervezethez tartozó tagok önállósága. Az iskola működését nemcsak az adott társadalom igényei befolyásolják, hanem a központi hatalom centralizált vagy decentralizált jellege is.A tananyag elsajátítása mellett a társadalom által elvárt érték- és normarendszer közvetítése a szakdolgozat egyik fő témája. Ennek eredményességét a pedagógus személyisége, attitűdjei, képességei és készségei is meghatározzák. Foglalkozik azzal a kérdéssel is, mi által nyeri el a pedagógus a "jó" vagy "rossz" tanár címet. A szakdolgozat feltárja a szülő-diák-tanár kapcsolatrendszert, valamint ehhez társuló vezetői képességek megjelenését, tanulhatóságát, kialakulását.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Methodenvergleich des Unterrichts DaF (Deutsch als Fremdsprache) Das Lernen und Lehren der Modalverben im Gymnasium(2013-05-08T08:33:04Z) Sirola, Marcella; Radványi, Zsuzsanna; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarDer Titel ist Methodenvergleich des Unterrichts DaF. Die Beschreibung und Analyse der Methoden, die Vorstellung der Gymnasial – Bücher (diese sind typisch für diese 3 Methoden), die Darstellung eines Interviews mit einer erfahrenen Lehrerin sind bedeutend.