Szerző szerinti böngészés "Tegyey, Gabriella"
Megjelenítve 1 - 15 (Összesen 15)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Ecrire et aimer: Marguerite Duras et Yann AndréaKarádi, Nóra Lilla; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban Marguerite Duras (1914-1996) utolsó 16 évét vizsgálom; azokat az esztendőket, amikor élete és művészete összefonódott Yann Andréa Steiner munkásságával. Tanulmányomban nemcsak e legendás kapcsolat történetét elevenítem föl, hanem elemzem az 1980-1996 között keletkezett jelentősebb Duras- és Yann Andréa- műveket is. Különös hangsúlyt fektetek a két alkotó egymást ábrázoló szövegeire. Ezek analízisében fölhasználtam Magyarországon jelenleg hozzáférhetetlen szépprózai műveiket, illetve a szerzőkről szóló legfrissebb kritikai életrajzokat is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Francia irodalomtörténet magyarul(2012) Tegyey, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető Francis Ponge, à la recherche de la perfectionOrliczki, Adrienn; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarDans mon mémoire, je m’intéresse à la problématique du rôle des mots dans le recueil intitulé Le Partis pris des choses. Comment les différents effets produits par les mots se réalisent-ils ? Et comment ces effets prévalent-ils ? Dans le contexte, comment peut-on réactiver les différentes détonations et connotations d’une unité lexicale ? Tout en y cherchant la réponse, je tente également de commenter les effets qu’elles produisent.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Jeunes en situation difficile et jeunes Tsiganes dans le système éducatif hongroisVanyó, Patricia; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarJe tâcherai de présenter et d’expliquer la situation et les options des jeunes en situation difficile et/ou d’origine tsigane, les contradictions et les difficultés qui se présentent au niveau de la législation. Je cherche notamment les réponses aux questions suivantes : quelles sont les origines des préjugés, de quelles manières on a voulu sédentariser les Tsiganes, „les hommes de voyage” pendant des siècles, alors que pour eux la migration c’est la liberté, le désir de la liberté, une partie de leur identité et de leur culture. Ceux qui sont en situation difficile, sont-ils barbares ? Ceux qui sont pauvres, est-ce leur faute ? Quels sont les stéréotypes et comment se présente la réalité de la vie ordinaire des pauvres ? L’origine, influence-t-elle le rendement scolaire et le choix de poursuivre des études ? Les jeunes des différentes couches sociales se distinguent-ils lorsqu’ils participent à une éducation intégrée et qu’ils se contactent les uns les autres dans des établissements ? Pour trouver une réponse à ses questions, il faut examiner les causes de l’appauvrissement, le risque de son occurrence, les inégalités sociales et celles de l’éducation.Tétel Szabadon hozzáférhető L'inscription du personnage dans les romans de Rachilde et de Marguerite Audoux(Kossuth Lajos Tudományegyetem, 1995) Tegyey, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A la croisée de deux cultures(Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Francia Nyelv és Irodalom Tanszék, 2016-10) Skutta, Franciska; Tegyey, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető La Fable des Justes : le sauvetage des juifs an France pendant la ShoahMátravölgyi, Klára; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom a francia zsidómentést mutatja be a holokauszt során. Franciaország egyike volt azon kevés országoknak, ahol a lakosság segítségével viszonylag nagy számú zsidó tudott életben maradni. A zsidómentést különböző formákban valósították meg és a társadalom különböző rétegei vettek részt benne, ezeket csoportosítottam bizonyos szempontok alapján. A szakdolgozat emléket állít azoknak a személyeknek, akik életük kockáztatásával segítették a népírtással sújtott zsidóságot.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Lettre sur la musique française, Rousseau, musicien(2014-05-05T10:26:51Z) Illó, Bernadett; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozat a zeneszerző Jean-Jacques Rousseau munkásságát kívánja tanulmányozni; egyfelől elméleti munkásságát, másrészt zeneszerzői tevékenységét. Az elemzés során az a célunk, hogy bemutassuk Rousseau "rejtett" arcát, s ezen keresztül az életmű végtelen sokszínűségét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Női identitás, poétikai identitás: francia írónők a 19-20. század fordulóján(2013) Tegyey, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető Personnages en amourKulcsár, Lívia; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban Molière öt vígjátékát vizsgáltam meg, figyelembe véve a szerelem és a házasság témáját. Bemutatom, hogy mik szükségesek a konfliktus keletkezéséhez és megoldásához, valamint a szerelmespárokat és azok viszonyát a többi szereplővel.Tétel Szabadon hozzáférhető Regards actuels sur la littérature médiévale en mémoire de Katalin Halász (1944-2003)(Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft., 2015) Tegyey, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető Stendhal és ItáliaKulcsár, Klaudia; Tegyey, Gabriella; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatom Stendhal és Itália kapcsolatát vizsgálja, számos aspektuson keresztül. Általa átfogóbb képet kapunk a XVIII.-XIX. századi Itáliáról. A franciákról és az olaszokról is részletes leírást kapunk egy francia honban született, de lélekben olasz írótól. Stendhal végigkísér minket egy Itáliai körutazáson melyhez garantáltan nem bánjuk meg, ha csatlakozunk.Tétel Szabadon hozzáférhető Tegyey Gabriella(2023) Tegyey, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető Un récit et ses symboles(2013-05-24T11:04:44Z) Szilágyi, Lilla; Tegyey, Gabriella; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzimbólumok Marguerite Duras Moderato cantabile című elbeszélésébenTétel Korlátozottan hozzáférhető Un roman d'initiation(2013-05-23T08:09:56Z) Póka, Viktória; Tegyey, Gabriella; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarAvant de commencer à écrire mon mémoire de fin d’études, je réfléchissais beaucoup sur quel type de sujet je devrais écrire. Il y a tant de thèmes intéressants, mais enfin, j’ai pris la décision : étant donné que je m’intéresse vraiment à la littérature et à la psychologie, j’ai choisi une œuvre à analyser dans laquelle on peut apercevoir le mélange de ces deux disciplines. C’est donc à cause de cela que mon choix définitif est tombé sur l’analyse d’un roman très touchant de Françoise Sagan, intitulé Bonjour tristesse. Dans ce travail, qui a reçu le titre : Un roman d’initiation : analyse de Bonjour tristesse de Françoise Sagan, j’aimerais mettre l’accent sur quelques problématiques importantes.