Szerző szerinti böngészés "Tiba, Dorina"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Alkalmazottakat célzó belső CSR programok alkalmazása észak-alföldi KKV-k esetébenTiba, Dorina; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarA kutatási hiányosságokat megcélozva az alkalmazottakat érintő CSR tevékenységeket vizsgáltam az észak-alföldi régióban a hazai KKV-k körében. Szekunder kutatásom során vizsgáltam a hazai KKV-k helyzetét és a CSR tudományterületét. A CSR vizsgálatának keretein belül bemutattam a társadalmi felelősségvállalás jelentését, jelentőségét és típusait, nagy hangsúlyt fektetve az alkalmazottakat érintő CSR tevékenységekre. Primer kutatásként mélyinterjút készítettem 6 vállalat képviselőjével, annak érdekében, hogy megfelelően vizsgálni tudjam a KKV-k alkalmazottakat érintő CSR tevékenységeit az említett régióban. Kutatásaim során arra a következtetésre jutottan, hogy az észak-alföldi KKV-k több CSR tevékenységgel is rendelkeznek, annak ellenére, hogy ezek nem részei a tudatos CSR tevékenységüknek. Az alkalmazottak jólétét célzó CSR programok közül a legjelentős az alkalmazottak egészségének megóvása, esélyegyelőség megteremtése és oktatási programok biztosítása. A kutatás eredményei segíthetik a hazai KKV-k vezetőit, illetve CSR abban, hogy átértékeljék a CSR szerepét a szervezeteken belül, valamint megfelelő módon alakítsanak és válasszanak CSR tevékenységeket a fenttartható fejlődés érdekében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok és a kínai eredetű termékek iránti fogyasztói attitűdökTiba, Dorina; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a kínai-magyar kapcsolatokat és a kínai termékekhez kapcsolódó online és offline vásárlási szokásokat mutattam be. Dolgozatom elején témaválasztásom okát és célkitűzéseimet fogalmaztam meg, majd szekunder kutatásom során vizsgáltam Kína történelmének és gazdaságának főbb jellemzőit, illetve kereskedelmi kapcsolatait az Európai Unióval és Magyarországgal. Ismertettem a Kínai Népköztársaság növekedésében rejlő lehetőségeket és veszélyeket.Továbbá elemzésre került a globalizáció egyik hatásaként az online vásárlási lehetőségek megjelenése és alakulása is. Primer kutatásként mélyinterjút készítettem Professzor Dr. habil Borbély Attilával, a ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara felügyelőbizottságának elnökével, aki megerősítette a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok fontosságát, ismertette a kínai-magyar kapcsolatokat és a fogyasztók attitűdjeit a kínai termékekkel szemben. Kvantitatív kutatásom első részében a kínai termékekhez kapcsolódó fogyasztói attitűdöket vizsgáltam, majd a második felében pedig a kínai termékekkel kapcsolatos online vásárlási szokásokat. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók sok esetben negatív előítéletekkel bírálják az importált kínai termékeket, azonban mégis elégedettek velük, illetve tudatosan vagy a hiányos információk miatt mégis vásárolják őket. A háztartásokban egyre nagyobb gyakorisággal fordulnak elő kínai előállítású termékek, amelyek hátterében a fogyasztók számára egyik legerősebb motiváció, az ár áll. Összességében megállípítható, hogy a jövőre nézve lehetőségek vannak a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok további bővülésére és a Kínai Népköztársaság fontos stratégiai partnere lehet hazánknak, ezt mind szekunder, mind primer kutatásom igazolja.