Szerző szerinti böngészés "Uray, Dorina Rebeka"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 20 pszichológiai alapelv az általános- és középiskolai tanításhoz és tanuláshozUray, Dorina Rebeka; Szabó, Fruzsina; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom az Amerikai Pszichológiai Társaság által kiadott "Top 20 principles from psychology for PreK-12 teaching and learning" című tanulmány első felének fordítása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az affektív temperamentum és a korai szülői bánásmód szerepe a személyiségzavarok kialakulásábanUray, Dorina Rebeka; Szemán-Nagy, Anita; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásomban az affektív temperamentumok és a szubjektíven megélt szülői bánásmód hatását vizsgáltam a dramatikus személyiségzavarok esetében. Az eredmények azt sugallják, az affektív temperamentumnak jelentős hatása van a „B”-clusterbe tartozó személyiségzavarok vonásainak alakulására. A szülői bánásmód szintén hatást gyakorolt a kóros vonások kialakulására, ez azonban kisebb mértékű volt, mint a temperamentumok esetén. Mindazonáltal lényeges különbségek jelentkeztek azok személyiségében, akik negatívabban ítélték meg édesanyjuk bánásmódját azokkal szemben, akik pozitívabb bánásmódról számoltak be.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Autizmus spektrumzavarral élő általános iskolás tanulók tanulási környezete és az integrációjukat támogató intrapszichés tényezők feltáró vizsgálataUray, Dorina Rebeka; Olajos, Tímea; DE--Bölcsészettudományi KarA kutatásomat egy általános iskolában végeztem, amelyben alapvetően többségi gyermekek tanulnak, de mellette működik egy tagozat, ahol sajátos nevelési igényű, pontosítva autizmus spektrumzavarral élő gyermekek gyógypedagógiai nevelése és oktatása zajlik. A módszertani változatosságra törekedve több típusú vizsgálati eszközt is alkalmaztam a kutatás során (megfigyelés, félig strukturált interjú, kérdőív – attitűdskálák, becslőskálák). Céljaim között szerepelt az alkalmazott oktatási módszerek megismerése, másrészt a gyermekeket tanító és nevelő pedagógusokkal folytattam interjút a mindennapi tanításról, az alkalmazott programhoz való hozzáállásukról, a gyermekekhez való viszonyukról és erőforrásaikról. Mindezeken túl kutatásomban kitértem a gyermekek iskolához való viszonyulására, illetve erősségeikre, erőforrásaikra és megküzdési mechanizmusaikra is. Emellett célom volt megismerni az integrációt támogató tényezőket is, amely kulcsfontosságú kérdés a sajátos nevelési igényű gyermekek esetén.