Szerző szerinti böngészés "Vass, Emese"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Béres Gyógyszergyár Zrt. vállalatértékeléseVass, Emese; Rózsa, Andrea; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban a Béres Gyógyszergyár Zrt. vállalatértékelését hajtottam végre, amely egy 25 éve működő vállalkozás, milliók által ismert és használt termékeket gyárt. Az elemzés során megvizsgáltam a társaság vagyoni-, pénzügyi, és jövedelmezőségi helyzetének főbb jellemvonásait, valamint az azokat befolyásoló tényezőket. Az elemzéshez a szakirodalomban bemutatott módszereket alkalmaztam. Ezek segítségével kívántam részletes, és önálló elemzésen alapuló mélyebb információkat szerezni a vizsgált társaságról. Célom volt továbbá a belső összefüggések felismerése, a gazdálkodás mutatószámokkal történő részletes és célratörő elemzése, valamint a társaság értékének és a saját tőke piaci értékének becslése a vállalati szabad cash flow módszerével.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A szülők szerepe a gyermekük nyelvi fejlődésébenVass, Emese; Szele, Anna Szabina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTöbbéves személyes szakmai beszélgetéseim az óvodapedagógusokkal arra hívták fel a figyelmemet, hogy egyre több olyan gyermek kezdi el az óvodát, akiknek a nyelvi- és beszédfejlettsége az életkorától várható szinttől elmarad. Tanácskozások alkalmával feltűnt, hogy az óvodapedagógusok között gyakori az egyetértés: keserű tapasztalat, hogy a szülők nagy többsége torzít a valóságot illetően, és nem képes elfogadni azt, hogy gyermekük helytelenül ejt egyes hangokat, szavakat. Fontosnak tartjuk, hogy a szülők megkapják a megfelelő segítséget az óvodapedagógusoktól, megértsék a logopédusok fontosságát, képesek legyenek őszintén megbeszélni a felmerülő gondokat, amelyek megoldásában egymásra partnerként tekintenek.A vizsgálat célja feltárni és összehasonlítani azokat a vélekedéseket, melyek leginkább különböznek a szülők által kitöltött KOFA-3 eredményeket illetően. A kérdéssorok és állítások segítségével választ kaphatunk arra, hogy mennyire különböznek a szülők és a gyermekeikkel foglakozó óvodapedagógusok véleményei, melyek azok a tényezőket, amelyek az óvodapedagógusok szerint leginkább akadályozzák, befolyásolják a nyelvi fejlődést. Továbbá választ kaphatunk arra, hogy hogyan értékelik az óvodapedagógusok a szülők szerepét gyermekük beszéd- és nyelvi fejlődésében.