Szerző szerinti böngészés "Verdes, Lilla"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Pilot kutatólaboratórium építésének környezet-, munka-, és tűzvédelmi szempontú bemutatásaVerdes, Lilla; Tarsoly, Gyula; DE--Műszaki KarA szakdolgozat célja bemutatni a Pilot kutatólaboratórium építése során alkalmazott EHS (Environment, Health and Safety – Környezetvédelem, Egészség- és Munkabiztonság) szabályok betartását, valamint azokat a gyakorlati lépéseket, amelyekkel a környezetszennyezés és a munkabalesetek megelőzhetők voltak. A dolgozat részletesen ismerteti az érvényesített biztonságtechnikai, egészségvédelmi és környezetvédelmi előírásokat. Bemutatásra kerülnek azok a szabványok és jogszabályok, amelyek meghatározták a munkavégzés kereteit, valamint az ezek gyakorlati megvalósítását biztosító intézkedések, például a kockázatelemzések, munkavédelmi oktatások, védőfelszerelések használata és a veszélyes anyagok kezelése. Külön figyelmet kap az előírások napi gyakorlatba való integrálása és az ennek támogatására alkalmazott ellenőrzési és visszacsatolási mechanizmusok. A dolgozat elemzi azokat az EHS-irányítási eszközöket is, amelyek hozzájárultak a megfelelőség fenntartásához és a kockázatok minimalizálásához a kivitelezés teljes időtartama alatt. Összességében a dolgozat rávilágít arra, hogy a szakszerűen felépített EHS-rendszer kulcsszerepet játszik a biztonságos, hatékony és környezettudatos munkakörnyezet kialakításában már az építési fázis során is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy a Tambur, a többi ,,csak" háttértáncos - avagy hogyan élik meg ezt a gyerekek és a serdülők?Verdes, Lilla; Dávid, Imre; DE--Bölcsészettudományi KarEgy táncos produkciót akár művészeti-, akár sportos oldalról értékelünk, igazán objektív adatokat nem fogunk kapni. Vizsgálatoknál, táncversenyeknél számolni kell azzal a ténnyel, hogy a végeredmény nagymértékben a bíráló szubjektív véleményétől függ. A táncosok számára sem könnyű elfogadni, feldolgozni, egyáltalán megérteni, hogy miért jobb/rosszabb ,,A” ,,B”-nél. Egy táncos koreográfiában a jó tánctanár igyekszik a jobbakat előre, kevésbé ügyeseket hátra helyezni, a legjobb pedig gyakran kap szólókkal járó kiemelt pozíciót, mely az első sor előtt található meg. Ő lesz a Tambur. Kutatásomban azt kívántam vizsgálni, hogyan élik meg a táncosok, hogy van köztük egy kiemelt szerepben lévő lány. Példaképpé válik számukra, akit követni kell, tehetségéből pedig tanulni, vagy akadállyá válik szemükben, aki az érvényesülést gátolja? Hogy megválaszoljam a kérdést, egy tánciskola két csoportját (serdülőket és gyerekeket) hasonlítottam össze különböző dimenziók mentén.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Közös Agrárpolitika által nyújtott lehetőségek és azok elemzése Újfehértó térségébenVerdes, Lilla; Fróna, Dániel; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom megírásának célja a Közös Agrárpolitika által nyújtott lehetőségek kihasználásának felmérése volt lakhelyemen, Újfehértón. Elemeztem a helyi gazdaságokra gyakorolt hatását és következményeit. Részletesen kifejtettem a Közös Agrárpolitika adott tényezőit, a KAP felépítését, költségvetését és támogatási rendszerét. Később ezekre az adatokra támaszkodva primer kutatást végeztem. Megfogalmaztam a kérdőívemhez tartozó kérdéseket, amelynek kitöltéséhez a helyi gazdálkodók segítségét kértem. Szakdolgozatom célkitűzése az volt, hogy bemutassam lakóhelyemen, Újfehértón és térségében a Közös Agrárpolitika hatását és az általa nyújtott lehetőségeket. Rálátást nyertem a gazdálkodók által igénybe vett támogatások fontosságára, részleteire és gyakoriságára és a tájékozódási szokásaikra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tanterem-tesztVerdes, Lilla; Bíró, Zsolt; DE--Bölcsészettudományi KarA Tanterem-teszt egy projektív mérőeszköz, egy iskolai keretek között használható, diagnosztikai értékkel bíró játékteszt, mely magának a tantermi történéseknek a tesztje. Minden, mely iskolai közegben lejátszódik a tanulóban, megjelenhet a játék során attól függően, hogy a diák mennyire kíván elmerülni a feladatban, mennyire bízik meg a pszichológusban, valamint mennyire meri beengedni a másikat az ő személyes világába. A mérőeszköz egy tanteremre emlékeztető dobozból és megközelítőleg 250 színes, apró figurából áll. A teszt formája és külső jellege meghívja a gyermekben az iskolai élményeket, a sokféle figura a játékkedvet, így a tanulóknak lehetősége nyílik más szinten, az érzelmek szintjén bemutatni egy napjukat az iskolában. A kontroll a kezükben, így bizalom esetén a gyermek arra a részre fókuszálva játszhat, amelyiket leginkább szeretné megosztani. A teszt a tanulók iskolai szubjektív jóllétét, társas viszonyait, iskolai feladatorientációjukat és a tanteremben fellépő szorongási szintjüket méri. A tanulmányban táncosok és gyermekotthonból érkező diákok csoportjai kerülnek összehasonlításra, valamint bemutatásra kerül maga a mérőeszköz is: a koncepció, a mérni kívánt dimenziók, a felvétel és a teszt kiértékelése.