Szerző szerinti böngészés "Visnyei, Lili"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető TANULMÁNYI EREDMÉNYESSÉG A TEHETSÉG, AZ EGÉSZSÉG ÉS A SZOCIÁLIS KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN(2021-06-30) Józsa, Bianka; Kárándi, Gergő Mihály; Motel, Petra Bianka; Visnyei, LiliBackground and aim: Academic achievement is determined by several intra- and interpersonal factors. Talent is an internal factor whose role in academic progress is unquestionable (Dávid et al., 2014a; Mező, 2008; Ceglédi, 2008). Health awareness is also an internal factor that has a significant effect on academic achievement, considering the positive effect of regular physical activity and positive self-image, and body image within the latter (Kovács, 2020). Also, interpersonal and environmental factors need to be emphasized, as adequate social support can significantly improve performance and can also play a crucial role in disadvantage compensation (Szemerszki, 2015; Ceglédi 2012). However, deficits of these factors (of which exclusion is very severe, for example) have the opposite effect. In our research, we examined the role of self-assessed talent preferences, self-satisfaction, regular physical activity, and coping with exclusion among the students of the University of Debrecen (N=159). Results: Based on the results of the linear regression analysis, exclusion itself has a negative effect on academic achievement, but self-satisfaction and coping with exclusion show a positive effect. Our results draw attention to the importance of social relationships and prevention of exclusion, as it is clear that social exclusion has a long-term impact on self-esteem and higher academic achievement, and is stronger the earlier it appears.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Táplálkozással kapcsolatos attitűdök hatása a testképre és a tanulmányi eredményességreVisnyei, Lili; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom célja, hogy vizsgálja a táplálkozással kapcsolatos attitűdök hatását a testképre, az önértékelésre és a tanulmányi eredményességre a magyar 14-18 éves fiatalok körében. A vizsgálathoz szükséges kutatást, kvantitatív módszerekkel, kérdőív segítségével végeztük, amelyet 110 tanuló töltött ki. A kutatás során felmértük a kitöltők testképükkel való kapcsolatát, önértékelését, táplálkozási szokásait, illetve a kognitív és affektív tanulási tényezőket. A kérdőívet kitöltők válaszainak segítségével dolgozatom fő kérdéseinek megválaszolása mellett sikerült azonosítani olyan problémákat, amelyeknek megléte igényli a témával kapcsolatos prevenciós munka szervezését. Sikerült továbbá választ kapnunk arra, hogy nemek szerint milyen testképpel és önértékeléssel rendelkeznek a kitöltők, milyen a tanuláshoz való hozzáállásuk, illetve, hogy étkezési szokásaik milyen trendet követnek