Hallgatói dolgozatok (TAN-IK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN-IK) Tárgyszó szerinti böngészés "DEENK Témalista::Könyvtártudomány"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A BTM-es diákok tanítása informatika és könyvtárhasználati tanórákonSzabó, Anett; Kónya, István; DE--Informatikai KarA „BTM-es diákok tanítása informatika és könyvtárhasználati tanórákon” című munkámban szeretném bemutatni, hogy milyen lehetőségei vannak napjainkban a különleges bánásmódot igénylő, azon belül is leginkább a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő fiataloknak. Az elméleti alapokon túl, igyekszek olyan gyakorlati lehetőségeket bemutatni az óraterv elemzés mellett, amelyeket minden leendő, vagy már gyakorló pedagógus is be tud építeni a saját tanórájába.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A forráskiválasztás és a bibliográfia-használat a középfokú oktatásbanKicska, Andrea; Peternainé Juhász, Zsuzsa; DE--Informatikai KarA szakdolgozatom témájának a forráskiválasztást és a bibliográfia-használatot választottam, kifejezetten a középiskolai tanulókra fókuszálva. A forráskiválasztás nagy szerepet játszik az információs műveltségben. A megbízható információforrásokhoz sok esetben bibliográfiák segítségével tudunk eljutni, melyeket kellő szakmaisággal állítanak össze. A 2012-es Nemzeti alaptanterv alapján készült Kerettantervben előírt óraszámok függvényében vizsgáltam azt a kérdést, mire elegendő ennyi idő, és a diákok mekkora fogékonyságot tanúsítanak ezen téma-körök iránt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Információkeresés és motiváció a könyvtárhasználati órákonGere, Valéria; Fenyvesi, Judit; DE--Informatikai KarDolgozatomban a középiskolai könyvtárhasználati órák motivációs lehetőségeivel foglalkozom. Az információkeresési technikák elsajátítása elengedhetetlen az egész életen át tartó tanuláshoz. Fontos, hogy megfelelően alkalmazkodjunk az új, egyre gyorsabb technikai és tudományos fejlődéshez, ezt az alkalmazkodó magatartást pedig csak tudásunk bővítésével tarthatjuk fent. Diákjaink felkészítése az információs társadalom kihívásaira nem egyszerű feladat. Megfelelő motivációval, és a tanulás fontosságának belátásával a diákokat már iskolás koruktól erre az alkalmazkodó magatartásra ösztönözhetjük. Ahhoz, hogy a tanulás és tudás vágyát jellembeli sajátossággá alakítsuk, olyan eszközökre és módszerekre van szükség, melyek biztosítják a motivációt, a minőségi tanulás-tanítás tevékenységet. Dolgozatomban olyan módszereket és eszközöket mutatok be, melyeket az egybefüggő tanítási gyakorlatom alatt megtartott óráim során alkalmaztam, tapasztalataim alapján pedig értékelem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tehetséggondozás a Debreceni Ady Endre Gimnázium könyvtárábanNagy, Anna Éva; Peternainé Juhász, Zsuzsa; DE--Informatikai KarDolgozatomban a Debreceni Ady Endre Gimnázium könyvtárában végzett tehetséggondozási tevékenységet mutatom be. A tehetséggondozás kiemelt terület a tanárképzésben. Ma nagy hangsúlyt fektetnek a tehetség meghatározására, és a tehetséges tanulók felismerésére. Könyvtári területen egy kiemelt verseny van, a Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny. Tehetséggondozó foglalkozásokon erre a versenyre készítjük a diákokat. A felkészítés megtervezését, lépéseit mutatja be dolgozatom, a diákok kiválasztásától kezdve az elért eredmények ismertetéséig. Bemutatom az iskolai könyvtár fő tevékenységi köreit is, melyek hozzájárulnak a tehetséggondozáshoz, az olvasóvá neveléshez.