Az oktatásszervezés minőségmenedzselési dilemmái

Dátum
2011-05-10T12:57:29Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az „Oktatásszervezés minőségmenedzselési dilemmái” című esettanulmány a felsőoktatás oktatásszervezésében az elmúlt években lezajlott változások ismertetésére, a jelenleg fennálló minőségmenedzselési feladatok elemezésére, a minőség javítására irányuló tevékenységek feltárására, és a változások menedzselésére vállalkozik a magyarországi felsőoktatásban. Az esettanulmányban elemzésre kerül a magyarországi felsőoktatás kialakulása, valamint jelenlegi helyzete, az utóbbi években, a bolognai folyamat hatására kialakult változások. Elemzett szervezet továbbá a Debreceni Egyetem, ezen belül is a Debreceni Egyetem Agrár- és Gazdálkodástudományok Centruma. Összehasonlítási alapot képeznek a magyarországi nagyobb felsőoktatási intézmények. A cél a hazai felsőoktatás és az oktatásszervezés bemutatása, hallgatók és oktatók, jelentkezők és felvettek befolyása az oktatásszervezésre. Az intézményekben használt oktatásszervezési stratégiák és minőségbiztosítási eszközök, azok előnyeinek és hátrányainak ismertetése. Rávilágítás arra, hogy a jelenleg a felsőoktatásban fennálló rendszer milyen problémákat vetett fel az eddigi tapasztalatok alapján, és melyek lehetnek azok a stratégiák, változtatások, amelyek segítségével a jelenlegi felsőoktatási rendszer átfogóbb képet mutathatna. Bemutatni azokat a lehetséges megoldásokat, melyek segítségével megfelelő minőségű oktatás lenne biztosítható a jelentkezők számára, és melyekkel igaz lehetne ez fordítva is, azaz hogyan lehetne elérni azt, hogy a felsőoktatás azok számára biztosítson továbbtanulási lehetőséget, akik valóban megfelelő képességekkel rendelkeznek, és ne a mennyiségi, hanem a minőségi oktatás legyen a cél.

Leírás
Kulcsszavak
oktatásszervezés, minőségmenedzsment
Forrás