Csoportok és a csoportos működés viszonyainak feltárása a Jász-nagykun-Szolnok megyei nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumban

Dátum
2011-05-11T07:46:46Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kutatásom során vizsgáltam egy szervezetben, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumban a csoportokat és a csoportos működés viszonyait. Alapvető célként tűztem ki, hogy megismerjem a szervezet humán erőforrás összetételét, a szervezet, és az iskola, mint szervezet jellemzőit, a szervezet csoportjainak részletes, mélyrehatóbb vizsgálatával feltárjam a csoportok működését és a működésük hiányosságait, majd javaslatot tegyek ezek csökkentésére, kiküszöbölésére, a működés javítására. A vizsgálathoz a szakirodalmi feldolgozás keretében tisztáztam az alapvető fogalmakat, kategóriákat, mint a szervezet fogalma, szervezetek struktúrája, szervezetek jellemzői, a csoport fogalma, fő jellemzői, csoportnormák fogalma, a csoport fejlődési szakaszai, csoportok típusai, csoport szerepek. Vizsgálat tárgyává tettem az intézményben a csoportok kialakulásának, kialakításának szempontjait, bemutattam az iskolai csoportokat, egy vizsgált 5 főt számláló csoportot részletesen leírtam. Ebben a csoportban vizsgáltam a csoporton belüli hierarchiákat, szerepeket, az értékrendet, a normákat. A vizsgálat módszere az esettanulmány, a kérdőíves felmérés és a mélyinterjú voltak. A kutatás eredményeként következtetésekre, megállapításokra jutottam és javaslatotokat tettem arra vonatkozóan, milyen intézkedésekre van szükség, a megállapított működési hiányosságok csökkentésére, a szervezet, a csoport, és az egyén fejlődése, teljesítményének és elégedettségének növelése érdekében

Leírás
Kulcsszavak
Csoport, Csoportos működés
Forrás