Az E.ON Hungária Zrt. ösztönző rendszere

Dátum
2011-05-26T07:05:31Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az E.ON Hungária Zrt. nagy figyelmet fordít munkavállalói jóléti és szociális ellátására. Az átláthatóság és egységesítés érdekében különféle rendszereket dolgozott ki és használ, mely hozzájárul dolgozói elégedettségéhez. Az E.ON az ösztönzések mindhárom csoportját alkalmazza. Leginkább a gazdasági tényezők dominálnak, de megtalálható a szociális ösztönzés számos formája és odafigyel munkatársai pszichológiai motiválására is. A vezetők többféle juttatást, jutalmat osztanak, de alkalmazzák a büntetés eszközét is. Az alkalmazottak körében az anyagi ösztönzők voltak a vezető motiválási tényezők, de végig kiemelkedett a pszichológiai ösztönzés kulcsfontossága: az elismerés, a visszajelzés, az együttműködés. A látottak és az eredmények alapján úgy látom, hogy a feletteseknek célszerű lenne még több pszichológiai ösztönző elemet alkalmazni: dicséret, erkölcsi jutalmazás, ösztönzés, visszajelzés. Fontos lenne a vezetők-beosztottak heti rendszerességű megbeszélése. Problémákat a munkatársak közötti együttműködés és az információ áramlása során tapasztaltam. A minél kedvezőbb munkahelyi légkör kialakításához negyedévente, félévente csapatépítő tréningeket kellene szervezni, ahol nem a munkához kapcsolódó feladatok erősítése, hanem a szociális, kommunikációs készségek fejlesztése lenne a cél. A felmerülő problémák közös megoldása, az együttműködés elengedhetetlen egy jól működő szervezethez.

Leírás
Kulcsszavak
motiválás, motivációs tényezők, gazdasági ösztönzők, szociális ösztönzők, pszichológiai ösztönzők, elégedettség
Forrás