Árnyékolási algoritmusok

Dátum
2007-02-14T13:26:37Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom témájául a 3D-s rendszerekben jelenleg használatos árnyékelőállító módszerek vizsgálatát választottam. A hardvereszközök fejlődésével párhuzamosan egyre inkább növekszik az igény a fotorealisztikus modellezésre, amelynek legfontosabb eszközei a valósághű illuminációs és árnyékoló technikák. Jelen dolgozat keretein messze túlmutat, hogy az összes ma ismert árnyékelőállítási módszert megvizsgáljuk, de megpróbálkozunk a két legismertebb eljárás: a síkra vetített árnyékok és a volumetrikus árnyékok vázlatos bemutatásával. A bemutatott technológiák szemléltetésére mellékelünk két programot is, melyek az elérhető 3D-s programozói eszközkészletek közül az egyik legismertebbnek számító OpenGL könyvtár által nyújtott szolgáltatásokat használják fel.

Leírás
Kulcsszavak
komputergrafika, OpenGL, Stencilbufer, árnyékok, C, Windows
Forrás