Marketingtevékenység, marketingkommunikáció a Generali-Providencia Biztosító Zrt-nél

Dátum
2011-10-27T07:18:36Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom célja a marketingkommunikáció bemutatása a Generali-Providencia Biztosító Zrt-nél, ahol több mint tíz éve dolgozom, így volt és van alkalmam rálátni a gyakorlatban is ezekre a folyamatokra. Egyrészt egy átfogó elméleti képet szeretnék nyújtani, bemutatni a marketingkommunikáció módszereit, másrészt pedig a téma gyakorlati megvalósulását vizsgálom a Generali Biztosítónál. Kiinduló feltételezésem, hogy a Generali Biztosítónál a marketingkommunikáció folyamata – márkaépítés, reklám, kampányok, értékesítés ösztönzés, személyes eladás - , kiváló hatékonysággal működik. A vállalat vezetői felkészültek, modern marketing eszközök és háttér rendszerek állnak a rendelkezésükre. Be szeretném mutatni a vállalati kommunikáció felépítését, milyen támogató eszközöket, és hogyan használ a biztosító. Megvizsgálom, hogy milyen osztályokat, csoportokat hozott létre a kommunikáció hatékony működtetése érdekében. Egy szolgáltató vállalatnál fontos a márkaépítés, a vállalati imázs kialakítása, különösen ha ez a társaság Európa legrégebbi biztosítója. A Generali biztosító ebben a minőségében, különösen sokat tesz a márkaérték növeléséért. A társaság megalkotta a saját arculati kézikönyvét, próbálja magát megkülönböztetni a többi biztosítótól a piacon. A termékkampányok, támogatások, szponzorációk, reklámok, mind azt hivatottak szolgálni, bemutatni, hogy a Generali miben több, jobb, ügyfélbarátabb mint a konkurenciái. A biztosítási piacon különösen fontos az értékesítés ösztönzés, a személyes eladás, hiszen ezek nélkül nem lehet ügyfelek széles rétegeihez eljutni, vonzó kiszámítható pályát biztosítani az ügynököknek. A személyes eladás bemutatásának egy teljes fejezetet fogok szentelni, meggyőződésem, hogy az ügyfélnél - amikor döntést hoz - az értékesítőnek, az általa alkalmazott eladástechnikának, felépített bizalmi kapcsolatnak, szakmai tudásnak van a legnagyobb szerepe. Dolgozatom készítése során felhasználtam a 12 év alatt felgyülemlett tapasztalatomat, az általam készített eladástechnikai, kommunikációs és marketing anyagokat. Kutatómunkát végeztem a Generali arhív dokumentumaiban, felhasználtam az elmúlt évek markating kutatási eredményeit.

Leírás
Kulcsszavak
márka, imázs
Forrás