Olvassunk? Olvassunk. Olvassunk!

Dátum
2011-12-21T07:32:15Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

…évezredekkel ezelőtt volt az agyagtábla és a papirusztekercs, majd jöttek a kódexek és a könyvnyomtatás. Mára a könyvek mellett itt a világháló, mindenféle elektronikus tartalommal, online napilapok, elektronikus dokumentumok, digitális könyvtárak, okostelefonok vagy az E-Book olvasók, melyek mind gyökeresen megváltoztatták az olvasási szokásokat. Informatikatanárként is fontos kérdés, hogy miképp befolyásolják a technikai újdonságok a mai fiatalok olvasási szokásait és egyáltalán mik a jellemzői ennek a területnek. Már csak azért is kell ezzel foglalkozni, mert a magyar közoktatásban a könyvtárismeret oktatása az informatika tantárgy tantervében kapott helyet, ehhez pedig szorosan kapcsolódik az olvasás kérdésköre. Az ismeretszerzés alappillére az olvasás, ezáltal mondhatni a létezés alapja, ilyenformán pedig a boldogulás, az életben való helytállás záloga is. Mivel megkérdőjelezhetetlen a jelentősége, ezért arra próbálok választ találni, hogyan lehet rábírni az olvasásra a mai tanuló ifjúságot. Sorra veszem dolgozatomban az olvasás mellett szóló érveket, az olvasás fontosságát, hatásait, illetve a hiányából fakadó problémákat. A szakirodalmi anyagok feldolgozása mellett egy konkrét kezdeményezést is bemutatok, mellyel gyakorlati helyemen, a debreceni Ady Endre Gimnáziumban találkoztam és igen sikeres vállalkozásnak tartok. Ez az Olvass többet! irodalmi vetélkedő.

Leírás
Kulcsszavak
olvasás, Debrecen, szabadidő eltöltése, Olvass többet!, irodalmi vetélkedő, Ady Endre Gimnázium
Forrás