Az OTP Bank társadalmi felelősségvállalásának (CSR) értékelése

Dátum
2012-04-13T07:43:37Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A köztudatban általános felfogásként él, hogy a vállalat nem bánik felelősen a környezetével. Sokak szemében tűnik úgy, hogy a legtöbb vállalkozás léte és működése során nincs tekintettel annak hatásaira, és a profitnövekedés érdekében akár olyan következményeket is elfogad, amelyek a társadalom egészére nézve káros. Ma a vállalatok még kevés jelentőséget tulajdonítanak a vállalati szintű társadalmi felelősség vállalati sikerekre való kedvező hatásának, és a cégek jelentős hányadának céljai között első helyen a hosszú távú profit növelése áll. Szakdolgozom célja, hogy bemutassam a társadalmi felelősségvállalás (CSR) témakörét, valamint, azt hogyan kommunikálják Magyarországon és nemzetközi viszonylatban. Dolgozatomban az OTP Bank felelős működésének vizsgálatával szeretném bemutatni, hogy megfelelő eszközökkel megvalósítható, és publikálható a vállalati felelősségvállalás. A CSR a kezdeti állapottól, amikor a jótékonykodás és szponzorálás szinonimája volt, a környezettudatosság és munkavállalók egyenlő kezelését követően, mára a cégek átfogó felelős és etikus viselkedését jelenti, a felelős marketingtől, a partnerkapcsolatok kezelésén át a szociális érzékenységig, és a környezet védelméig. Véleményem szerint mindezt jól példázza az OTP Bank működése. Egyértelműen látszik a felelősségvállalás a cégcsoport törekvéseiben. Úgy gondolom, hogy amennyiben az OTP Csoport üzleti működéséhez hasonlóan minden felelős gondolkodású vállalat, cégcsoport által kitűzött tevékenységeket véghezviszi, annak eredményeként a köztudatban élő felfogás, hogy a vállalat nem bánik felelősen a környezetével (társadalmi és természeti értelemben egyaránt), változni fog. A CSR koncepció mentén létező cégként kiváló ellenpéldák arra, hogy a vállalat léte és működése során nincs tekintettel annak környezetére gyakorolt hatásaira, és a profitnövekedés érdekében akár olyan következményeket is elfogad, amelyek a társadalom egészére nézve káros.

Leírás
Kulcsszavak
vállalati stratégia, társadalmi felelősségvállalás, jelentéstétel
Forrás