Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a matematika tanításában

Dátum
2006-06-27T14:34:08Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

16 éve tanítok matematikát. Általános iskolában kezdtem, és négy éve vagyok középiskolában. Megtapasztalhattam a kisebb gyerekek hozzáállását a matematikához. Megfigyelhettem, hogy a reprodukció szintjét mennyi idő alatt tudják rekonstruálni. Azután láthattam az általánosból a középiskolába való átmenetet. Valaki könnyebben, valaki nehezebben tudott alkalmazkodni az új követelményekhez. Amikor megkaptuk a választható szakdolgozat címeket, azon gondolkodtam, melyik lenne az, amelyik segítene abban, hogy minél több ifjúval megszerettessem ezt a „rettegett” tantárgyat. Az adott címet, témát olvasva – Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a matematika tanításában - felcsillant bennem, hiszen én nap mint nap, óráról-órára ezzel viaskodom és ezért küzdök, hogy diákjaim számára minden probléma megoldható legyen. Problémamegoldó gondolkodásaikat fejleszteni csak úgy tudom, hogy tudományosan, szakkönyvekből is utána nézek ezeknek a dolgoknak. Így örömmel és habozás nélkül választottam. Nagyon remélem, hogy munkám minden téren igényes lesz, és kiválasztva a tanulmányok közül a legjobb módszert, eredményesen alkalmazni fogom óráimon. Dolgozatomban a témát a következőképpen fejtem ki: Először a problémamegoldás tudományos magyarázatát keresem ki lexikonokból. Másodszor az összegyűjtött szakirodalmakból, internetes tanulmányokból ismertetem az ezzel kapcsolatos tudományos munkákat. Harmadszor a problémamegoldó gondolkodás fejlesztését megfigyelve diákjaimon kísérleteket végzek a kapott hipotézisekkel. A befejezésben összegzem tapasztalataimat a kiválasztott modell alapján.

Leírás
Kulcsszavak
problémamegoldás, feladatok, gondolkodás fejlesztése, tanulmányok
Forrás