Matematikai és logikai játékprogramok

Dátum
2007-03-19T10:45:54Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A matematikai játékok eredete az idők homályába vész. A kezdet kezdetén, amikor a mértan, a számtan és a logika az első bátortalan lépéseket tette, a komoly és szórakoztató feladatok még nem különültek el élesen. Természetesen a matematika nem vonzhatja egyenlő mértékben a világ valamennyi tanulóját. Az ismeretek közlésének, a gyakorlati alkalmazások bemutatásának módszerei, valamint az a szemlélet, hogy a tanulás legfontosabb célja a vizsgákon való sikeres szereplés, azt eredményezik, hogy a matematika "szórakoztató" jellege nem válik mindenki számára nyilvánvalóvá.

A matematikai játékok célja a kíváncsi elme szórakoztatása azáltal, hogy a látszólag egyszerű feladatok gyakran félrevezető elemeket rejtenek. A matematikai játékok számítógépes megvalósítása sok gyerekhez közelebb hozza a matematikát.

Magyarországon ma már minden felső és középfokú oktatási intézményben és gyakorlatilag minden általános iskolában van számítógép, amit növekvő mértékben használnak, elsősorban a különböző tantárgyak, főleg a számítástechnika oktatásában.

Dolgozatomban először a játék fogalmát, történetét és a tanulásban, személyiségfejlesztésben betöltött szerepét, majd a programozott oktatás megjelenését és következményeit fogom bemutatni. Ezt követi az oktatóprogramok felosztása, jellemzése, valamint néhány matematikai játék illetve probléma leírása, a hozzájuk készített programok bemutatásával együtt. A programok elsősorban az általános iskolás korosztály számára készültek, ahol akár szakköri foglalkozáson, akár matematika órán felhasználhatók.

Leírás
Kulcsszavak
matematikai játékok
Forrás