Franchise: A modern vállalkozások sikerreceptje

Dátum
2013-03-29T09:10:50Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomamunkámban először az elméleti háttérrel foglalkoztam, melynek során ismertettem a franchise kialakulásának történetét hazánkban és nemzetközi szinten is, majd a sokak számára idegenül csengő franchise kifejezés jelentését, fogalmát, a rendszerben résztvevő, együttműködő szereplőket, akiket a kölcsönös sikerérdekeltség hajt. Rendszereztem a franchise megjelenésének típusait, valamint bemutattam kettős marketingjét és a Magyar Franchise Szövetséget, mely országos szinten összefogja és ellenőrzi a franchise-ban működő vállalkozások tevékenységét. A dolgozat második felében – az elméleti háttérre építve – betekintést nyújtottam a Coop Üzletlánc működésébe, jellemeztem szervezeti felépítését és a franchise-struktúrára történő átállást, valamint az új szereplők rendszerbe való integrálását, mely a folyamatos növekedés biztosításának alapja. Kifejtettem a franchise-ból adódó uniformizáltságot, mely megannyi előnyt tartalmaz mind az átadó, mind az átvevők részére. Végül egy SWOT-analízissel zártam dolgozatom, mely a Coop Üzletlánc működésének belső erősségeit és gyengeségeit, illetve a környezetből fakadó lehetőségeket és esetleges veszélyeket tartalmazza.

Leírás
Kulcsszavak
Franchise, vállalkozás
Forrás