Illúzióterek: A plázák társadalmi kommunikációt szervező szerepe

Dátum
2013-04-15T08:15:18Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban arra a kérdésre próbálok meg válaszolni, hogy képesek-e a bevásárlóközpontok felülkerekedni a virtuális valóságon és ámbár „illúzióktól” korántsem mentes, de egy valósághoz közelebb álló világba vezetni a fiatalokat. A dolgozatban fontos helyet kap a fiatalok viszonya a bevásárlóközpontokkal, megpróbálok rávilágítani azokra a látens funkciókra, amivel a plázák rendelkeznek. Újfajta nevelő funkciókat kívánnak ellátni, amelynek alapszabályait a kapitalista mintakép határozza meg. A window shopping fogalma és annak funkciója része a plázák demokratizáló-funkciójának, amely egyben a fogyasztásra sarkallást is jelenti. A „window shopping” térhódítása a fiatalok közösségbe való „reintegrációjának” egyik alappillére lehet. A plázák igényes, biztonságos, kellemes tereinek „ingyenessége” helyet biztosít mindenki számára, aki kikapcsolódni vágyik, hasonlóan a főterekhez, sétányokhoz – átveszi azok korábbi funkcióját.

Leírás
Kulcsszavak
plázavilág, illúzió, bevásárlóközpont, csellengés, outlet, szocializáció, plázahasználat, szokás, window shopping, plázalátogatás
Forrás