Az optimizmus és a Kognitív Zárási Igény a konfliktusokban

Dátum
2013-05-12T16:21:11Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen dolgozat a Kognitív Zárási Igény, illetve a diszpozicionális optimizmus szerepét vizsgálja a konfliktuskezelési stratégiákkal összefüggésben. A konfliktuskezelés tárgyalása kapcsán az egyéni különbségeket tárgyaló elméletek, illetve kettősérdek-modellek központi szerepet töltenek be. Az optimizmus kapcsán annak gondolkodásbeli, megküzdési, illetve társas szintű pozitív következményeivel foglalkozik. A Zárás Iránti Igény kapcsán szintén annak konfliktuskezelésben betöltött szerepe hangsúlyos, majd ezen változók lehetséges kapcsolódásaival foglalkozik.

Leírás
Kulcsszavak
konfliktus, konfliktuskezelés, kognitív stílus, kognitív zárási igény, optimizmus
Forrás