Hírmagazinok politikusképe

Dátum
2013-05-16T09:06:04Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A politikai kommunikáció az utóbbi évtizedekben jelentős változáson ment át, a politikusok a kommunikációjukat a modern tömegmédia sajátosságaihoz kezdték el igazítani. Céljuk az, hogy minél többször jelenjenek meg a nyilvánosság előtt, minél több választót győzzenek meg álláspontjukról és minél szimpatikusabbak legyenek az embereknek. Manapság már nem számít újdonságnak vagy meglepőnek, ha egy-egy politikussal kapcsolatban olyat olvasunk az újságokban, látunk a televízióban, vagy esetleg hallunk a rádióban, ami nem a politikus politikai pályafutásával kapcsolatos, hanem valami egészen mással, a politikus magánéletével. Ennek oka, hogy a kereskedelmi televízió európai térhódítása óta a hírműsorok egyre jobban átvették és átveszik a showműsorok tartalmi és formai sajátosságait. Azért választottam szakdolgozatom témájául a hírmagazinokban megjelenő politikusképeket, mert kíváncsi vagyok arra, hogy a magyarországi bulvármédia milyen mértékben és hogyan segíti, ha segíti a politikusok új típusú kommunikációját. Érdekes jelenségnek tartom, hogy a média politizálódása és a politika mediatizációja következtében, hogyan alakult át a politikusok megjelenése a különböző hírmagazinokban. Kutatásom középpontjában a 2010-es választási időszak előtti és utáni időszakban megjelent Story magazin számaiban megjelent politikusokról adott hírek állnak. Milyen politikai párt képviselői, milyen gyakorisággal, milyen témában jelennek meg abban az időszakban az önmagát sztármagazinnak vallott újságban.

Leírás
Kulcsszavak
politika, tabloid
Forrás