A biológia tanítás tanórán kívüli lehetőségei egy ökoiskolában

Dátum
2013-05-21T07:19:30Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban egyre inkább érezhetők a globális változások következményei. Az emberiségnek szembe kell néznie az általa okozott károkkal és kötelessége megakadályozni a környezeti válság elmélyülését. Ehhez arra van szükség, hogy új ökológiai szemléletet alakítsunk ki, illetve ehhez kapcsolódó ismeretrendszert. Ennek megvalósulásának legfontosabb színterei az iskolák, így a pedagógusoknak meghatározó szerepe lesz az ökológiai szemlélet kialakításában. Fontos, hogy környezettudatos emberek kerüljenek ki az iskolapadokból. Így gondoltuk mi is munkatársaimmal, amikor beléptünk az ökoiskolák körébe. Vállaltuk, hogy intézményünk működését minden téren áthatja a fenntarthatóság elve. A környezettudatos életmód megmutatkozik a tanórákon, a tanórán kívüli tevékenységek során, az iskola mindennapi működése terén, és megjelenik az iskolai alapdokumentumokban is. Biológiatanárként azt szeretném bemutatni dolgozatomban, hogy az ökoiskolaság miként segíti a biológia tanítását, milyen tanórán kívüli tevékenységeket tesz lehetővé. Az ökoiskolák számára fontos, hogy a diákok minél kézzelfoghatóbban tudják tanulmányozni a természetben lezajló folyamatokat, hiszen a természettel való közvetlen találkozás megadja a tanulóknak azt az élményt, amely megalapozhatja a természetszeretet kialakulását, elmélyülését. Ugyanilyen fontosnak tartom a pályakezdő kollégákkal megszerettetni a környezettudatos értékek közvetítését. Tanórán kívüli tevékenységekben is számtalan lehetőség kínálkozik erre, ezekre is kitérek a dolgozatomban.

Leírás
Kulcsszavak
biológia, ökoiskola
Forrás