Vizuális programozás oktatása középiskolákban

Dátum
2013-05-21T09:52:26Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Korunkban egyre nagyobb teret hódítanak azok a fejlesztői környezetek, amelyek segítségével a felhasználó anélkül a képernyőre viheti ötleteit, hogy akár egy sor programkódot írnia kellene. A kód kézi írása helyett egy grafikus felületet alkalmazva párosítja össze az objektumokat az eseményekkel és az azokhoz kapcsolódó utasításokkal. Célom, hogy ismertessem ezt a szoftverkategóriát és a kiválasztott programot, valamint a jelenleg hasonló kategóriába sorolható, oktatásban lévő szoftverrel elért eredményeket. Emellett egy olyan oktatási terv kidolgozása, amely a vizuális programozást széles körben prezentálja a tanárok, a diákok számára, amellyel az alapvető programozási módszereket elsajátítják, amellett, hogy saját munkájuk eredményét is kézzel foghatónak érzik.

Leírás
Kulcsszavak
programozás, vizuális, oktatás, Construct, tanterv, középiskola
Forrás