Mérés- és értékelés a magyar nyelv- és irodalomórákon

Dátum
2014-01-07T09:27:06Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A mérés- és értékelés sokrétű, szerteágazó téma, amely 1960-as évek óta élénken foglalkoztatja a kutatókat, az iskolai szakembereket és a tanárokat, de közvetve a tanulókat és a szülőket is. Az iskolában megszerzett tudás ellenőrzése, mérése, a tanulók munkájának értékelése és osztályozása számos kérdést és problémát vett fel, amellyel a tanári pályán nap mint nap találkozhat az ember. De éppen ezért, mert gyakori probléma, nem mindig tulajdonítunk neki kellő jelentőséget. Tanári szakdolgozatomban a tanárképzés ötödik félévében az összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatom tapasztalatait igyekszem rögzíteni a mérés-értékelés a magyar nyelv és irodalomórákon témaköréhez kapcsolódva. A dolgozat tehát elsősorban módszertani jellegű, hiszen az általam a gyakorlat során a magyar nyelv- és irodalom órákon alkalmazott mérési- és értékelési módszereket mutatom be, kiegészítve saját reflexióimmal. Kulcsszavak: anyanyelv-pedagógia, mérés-értékelés, diagnosztikus értékelés, szummatív értékelés, formatív értékelés, tanulási stílusok, témazáró feladatlap, szavazórendszer, stb.

Leírás
Kulcsszavak
mérés és értékelés, módszertani dolgozat, tanári szakdolgozat, anyanyelv-pedagógia
Forrás