Elektronikus kereskedelem

Dátum
2014-04-15T14:05:25Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témájául az elektronikus kereskedelem szolgál, melynek indoka a téma aktualitása. A számítógépek megjelenése és az Internet térhódítása alaposan megváltoztatta a társadalmat, főleg szokások tekintetében. Elegendő csak arra gondolnunk, hogy mennyien választják az elektronikus úton történő vonatjegy/ repülőjegy rendelést, vagy egy egyszerű vásárlás, ajándékvétel lebonyolítását az interneten keresztül. Ennek előnyei, hogy nem szükséges kimozdulnunk az otthonunkból, elég ha rendelkezünk internet kapcsolattal és pár kattintással elintézhetjük azt, ami hagyományosan több időt igényelne. Ezzel időt tudunk megtakarítani, ami valljuk be a mai világban, amikor napi 24 óra sem elég, nagy előny. A kényelem mellett praktikussági szempontok is megjelennek, hiszen a webshopok, virtuális üzletek fenntartása jóval költségtakarékosabb, mint egy hagyományos üzleté. A vásárlóknak pedig lehetősége van arra, hogy a termékek árait egyszerűen össze tudják hasonlítani. Az interneten történő vásárlásnál bizonyos termékekhez olcsóbbal lehet hozzájutni, ezt egy személyes példával is alá tudom támasztani, mert kontaktlencse viselőként rájöttem, hogy kedvezőbb áron tudok lencsét rendelni interneten keresztül, a hagyományos optikával szemben. Persze ahol előnyök, ott hátrányok is megjelennek. Hátrányként említeném meg a fogyasztói bizalom kérdését. A fogyasztók az internetes kereskedelmet gyakran gyanakvással szemlélik, nem bíznak benne. Aggodalmaik főleg az adatvédelemmel kapcsolatosak, személyes adataikkal való visszaélésen alapszik. Másik bizalmatlansági tényező a minőség. Elektronikus vásárlás során nem tudják a terméket megérinteni, így nem tudják eldönteni az áru minőségét. Véleményem szerint a bizalmatlanságban az újszerűségtől való félelem is közrejátszik.

Leírás
Kulcsszavak
elektronikus kereskedelem, távol lévő felek
Forrás