Heti hetes

Dátum
2014-04-25T08:43:32Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban a tömegmédiában megjelenő termékek nagy hatással vannak az emberi identitás kialakulására. A mai modern társadalomban akarva-akaratlanul hihetetlenül sok inger éri a média fogyasztóit. A gyors információ áramlás sok esetben lehetetlenné teszi a látottak és hallottak helyes értékelését. Ennek köszönhető többek között, hogy az egyes információkat különféle képen értelmezi a közönség. Dolgozatomban azt próbálom meg bemutatni, hogy milyen hatással vannak a médiában elhangzottak a fogyasztókra. Elemzésemet A Heti Hetes c műsoron keresztül végeztem. Vizsgálatom során arra a kérdésre is próbálok választ találni, hogy a műsor jellegét tekintve provokatív vagy inkább informatív. Azt is fontosnak tartom megvizsgálni, hogy a műsorban elhangzottak melyik társadalmi réteget érintik meg leginkább és kik azok akik közömbösek maradnak. A dolgozatomban arra is kitérek, milyen módon jelenik meg a Niklas Luhmann által megalkotott „szórakoztatási modell” az egyes epizódok alkalmával és hogy milyen kódokat használ a műsor ahhoz, hogy a különböző célközönséget megérintse. Érdekes kérdés számomra, hogy milyen mértékben képes kiváltani az önazonosság gondolatát az egyes hírekkel kapcsolatban. Az elemzés során arra is kitérek, hogy milyen mértékben szükség háttér információkkal rendelkeznünk ahhoz, hogy szórakoztatónak találjuk a műsort.

Leírás
Kulcsszavak
jelek, kódok
Forrás