Az iskola félelmetes sűrítménye

Dátum
2014-05-26T06:55:44Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája az iskolai szociális munka, azon belül bevezetésének fontossága és az iskolai konfliktusok kezelésében való beavatkozása. Továbbá bemutatásra kerül a szociális munka az oktatás és a társadalom kapcsolati rendszerének összefüggése. Kutatásomat egy általános iskolában végeztem, azon belül egy speciális osztályban, amely tanulási, beilleszkedési és magatartási zavarokkal küzdő tanulók szerint specializálódott. Ennek tekintetében a főbb eredményeim a következőket jelenti: a családi szocializáció jelentősen befolyásolja a gyermek fejlődését, értékrendszerét, és iskola teljesítményét. A manifeszt szociális megerősítések hiánya a gyermek önbizalom és az önértékelés romboláshoz vezet. Azok az osztályok, amelyek a tanulási, beilleszkedési és magatartási zavarokkal küzdő tanulók szerint specializálódik, sokkal inkább felerősítik a hátrányokat, minthogy kompenzálnák azokat. Az iskolai szociális munka hazánkban még mindig nem kap kellő hangsúlyt ahhoz, hogy egy hatékonyan működő, integrált rendszer keretében működhessen. Következtésem az, hogy nem az a hatékony oktatási intézmény, ahol nincsenek problémák, mivel a társadalom problémái, a szociális hátrányok a gyerekeken keresztül teljes mértékben lecsapódnak az iskolában. A hátrányos helyzetűek növekvő számaránya az oktatásban egyértelműen indokolttá teszik a szociális munkás jelenlétét az iskolákban.

Leírás
Kulcsszavak
iskolai szociális munka, gyermekvédelem
Forrás