A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata az élelmiszervásárlás során

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozati témám kiválasztásakor elsősorban arra kerestem a választ, hogy a mai, jelentős túlkínálattal jellemezhető fogyasztási cikkek piacán ösztönző tényezőt jelent-e a magyar fogyasztó számára a termék magyar eredete, származása. A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálatát tűztem ki célul az élelmiszervásárlásnál a magyar fogyasztók körében. Dolgozatomban szekunder információkat használok fel, melyek segítségével egy általam végzett primer kutatást is elvégzek. Kutatói munkámat fogyasztói megkérdezéssel vizsgálom. Olyan kérdésekre keresem a választ, mint például mennyire jellemző ránk, magyarokra a fogyasztói etnocentrizmus, figyelembe vesszük-e honnan származik az adott termék, és hogy a hazai termékeket jobbnak ítéljük-e, hogyan viszonyulunk a hazai termékekhez. Célként a magyarországi 18-65 év közötti férfiak és nők fogyasztói patriotizmusának felmérését tűztem ki, annak érdekében, hogy megtudjam mennyire fontos számukra a magyar élelmiszer- termékek vásárlása és fogyasztása egy olyan időszakban, amikor az adott piacon folyamatos változások mennek végbe.

Leírás
Kulcsszavak
etnocentrizmus, élelmiszer, vásárlás
Forrás